Chrono24

Beste forumleden,

Ik ben sinds een tijdje op zoek naar een specifiek type van de Omega Seamaster Planet Ocean op Chrono24.

Daarbij zoek (en vind) ik veel op Chrono24. Eén aanbieder biedt dit horloge altijd aan tegen een van de laagste prijzen. In de afgelopen periode fluctueerde de prijs van diezelfde aanbieder ook, maar dit daargelaten.

Het volgende: als ik specifiek de aanbieder als trefwoord ingeef op Google krijg ik als eerste resultaat (vanzelfsprekend deze aanbieder) op Chrono24. Chrono24 is ook de site die ik wil gebruiken. Vervolgens geef ik het merk en type horloge in. Dan komt het resultaat met de prijs van die aanbieder op Chrono24.

Als ik nu rechtstreeks naar Chrono24 ga en dezelfde gegevens invoer bij merk, model, jaar, type, etc. komt diezelfde dealer niet terug in het resultaat van zeggen en schrijven 157 horloges van diverse aanbieders. Helemaal niet.

Wellicht niet een vraag die op dit forum thuishoort -omdat dit waarschijnlijk bij veel sites en de daarbij behorende producten gebeurt- maar omdat ik een horlogefan ben en dit hierop betrekking heeft, post ik het hier :blush:. Om een lang verhaal kort te maken: Hoe kan dit? Welke (commerciele) gedachte zit hier achter?

1 like

Dat je m bij mij moet kopen:)

10 likes

Dat lukt helaas niet @Crownguard :grin:

3 likes

:grin::grin:

Gebruik je wel exact de juiste zoektermen als je op Chrono24 zelf IN hun website zoekt?

Wat mij betreft ligt het vooral aan het feit dat de zoekmachine van Google ontzettend slim en krachtig is; en resultaten geeft die bij jou aansluiten.

Het is mij vaker opgevallen dat zoekmachines van individuele websites veel minder resultaten geven cq. minder “slim” zijn dan de fameuze Google zoekmachine algoritmes!

1 like

Wat kost ie bij mij dan?..

1 like

Als je in staat bent om de op C24 aangeboden horloges (uiteraard met sterk vergelijkbare specs) voor HF leden te matchen qua prijs dan zou je wel eens prefered supplier number one kunnen worden…

Of was je dat al :stuck_out_tongue_winking_eye: ?!

Cheers

Chrono heeft een walgelijk slechte zoekfunctie, ook mede door het invoeren van de horloges door de dealers. Als je op chrono één filter of zoekmogelijkheid aanpast dan verschilt het resultaat enorm

voorbeeld:
Patek Philippe 5212 geeft 48 hits
Patek Philippe 5212a geeft 47 hits
Patek Philippe 5212A-001 geeft 46 hits
Patek Philippe 5212 met stalen case geeft 44 hits

Bende

1 like