Die nivada v8nd ik ook gaaf
Mijn Laco chronograaf staat tekoop, nieuw een stuk boven de €2.500. Heb hem afgeprijst maar €1.850. Als het je wat lijkt, dan hoor ik ‘t wel
Dat “Mechanical” op de plaat is wel “killing” IMO. Alsof het iets vernieuwends is.
Deze stijl koop je bij Dan Henry voor een paar honderd euro trouwens, met een hybride Mecaquartz uurwerk. Vind de Hamilton er echt niet duurder uit zien.
Dan heeft Dan het goed gedaan als hij voor 1/10 iets gelijkwaardigs kan (laten) maken …
Deze Junghans Meister Telemeter in Horlogemarkt (horloges)?
Prachtige, atypische keuze: ik lust dat Jij wellicht ook?
Nice, maar wel een modulair uurwerk. Zit geen enkele horlogemaker op te wachten…
Ik zou bij een chronograaf vooral naar de dikte kijken. Sommige zijn net een bestelbus om je pols zo dik.
Dat heb je dus sowieso bij een modulair (Dubois-Depraz) uurwerk… …of een 7750.
Wat een prachtige chrono. Ik zie ‘m voor het eerst.
Persoonlijk koop ik mijn horloges niet voor de horlogemaker maar voor mezelf
Ik moet zeggen dat de meerprijs die onderhoud voor deze specifieke architectuur met zich meebrengt het mij wel waard zou zijn om eens iets anders dan een Speedmaster Professional om de pols te hebben.
Heb persoonlijk overigens prima ervaring met de directe service van Junghans: korte doorlooptijd en faire prijs (~€350,- inclusief shipping, hoewel de laatste keer dat ik er gebruik van maakte pre-Covid was).
Volgens de specs 0,2mm minder dik dan de 12,8 (x 40,2mm) dikke GS Skyflake die ik momenteel om m’n pols heb. Da’s niet gek dik toch? 15mm van bijvoorbeeld een Hanhart Pioneer is inderdaad wat gortig.
Oe, ik ook. Ook al ken ik ze niet. Er gebeurt erg veel op deze horloges.
Een gebruikte speedmaster reduced?
Tenzij je ergens in noord Scandinavië bivakkeert, een beetje nutteloze complicatie
Kijk je meteen tegen die service van 950 euro aan. Want er zitten ontwerpfouten in dat horloge (met name de pushers; de schroeven daarvan verbuigen), waardoor er bij elke servicebeurt een hoop vervangen moet worden. Had er laatst nog eentje hier. Kwam er dus niet uit, want niet “Certified Omega”.
Zo jammer dat ze deze zo groot hebben gemaakt, was anders een instant buy!
Waar is dat canvas bandje van? Heel tof!
Maen Skymaster Mk 1, alles wat je aangeeft. Verkrijgbaar in meerdere versies waaronder Panda, Reverse Panda, zwart, etc…
Mooie 2e hands tudor? Weet niet of je dan helemaal uitkomt met budget en maat, maar ben wel fan van de horloges