Chronograaf Maurice Lacroix resetten of uurwerk vervangen

Goedenavond allen,

Ik heb een Maurice Lacroix Les Classiques LC1138. Dit is een moonphase chronograaf met (denk ik een inhouse) quartz uurwerk.
De minutenwijzer van de chronograaf krijg ik niet strak op 30 (12 uur).
Resetten krijg ik niet voor elkaar. Iemand een idee of deze te resetten is?

En ik weet niet welk uurwerk hierin zit, kan het online niet vinden. Iemand een idee of dit uurwerk los te krijgen is en te vervangen is?

4 likes

Qua layout lijkt dit wel erg veel op zo’n standaard ETA quartz-chronograafuurwerk. In dat geval helpt dit:

3 likes

Ff goed op de linkerkant van het horloge tikken, met een tafel. :joy:

Grapje!

Wat gebeurt er als je de kroon 1 klik uittrekt en dan beide chrono knoppen tegelijk indrukt?

Edit: antwoord staat er al, thanks to @SwissToni.

2 likes

Alleen lijkt de indeling hier wel iets anders te zijn. Maar een beetje klooien met de pushers biedt inderdaad vast soelaas. :ok_hand:t2:

2 likes

Kan de handleiding hier niet helpen? Op pagina 15 van de algemene handleiding wordt de procedure om de wijzers op 0 te zetten beschreven.

:joy::joy::joy: die is gemeen hahaha.

1 like

Wat Tony zei had ik inderdaad al geprobeerd. En de ML handleiding pagina 15 ook geprobeerd, bedankt Oldheritage.

Ik heb dan het vermoeden dat de minutenwijzer van de chrono een defect heeft.
Iemand een idee of je zo’n uurwerk kunt vervangen en of dit nog enigszins betaalbaar is? Wellicht weten @Serge2, @PeterLC of @vouwfietser dit?

2 likes

Begin eens met een nieuwe batterij. Helpt vrijwel altijd als de chronograaf raar begint te doen. Had gezworen dat ML Swatch Group is, maar lijkt bij nader inzien van niet… Dan allicht een Ronda uurwerk? Anyway, begin bij die batterij.

5 likes

Dat gaan we eens proberen. Bedankt.
Wellicht voor de hand liggend maar had daar nog niet aan gedacht.

En kijk dan gelijk even wat voor kaliber erin zit, dan zoeken we de juiste instel instructies op voor je.
Het is nu een beetje van de ruitenwisser van mijn auto afstellen, maar je niet verteld of het een Audi of een Merceds of een misschien wel oude t-ford is . Maakt het lastig om een goed advies te geven.

1 like

Snap ik. Heb het horloge net een paar uur in bezit. En online vind je bar weinig over dit model behalve een handleiding zonder vermelding type uurwerk en wat 2e hands horloges met de mededeling Swiss Quartz.

Zie je kans hem open te maken zonder de deksel te beschadigen?

Gaan we proberen. Kom ik op terug. Sowieso batterij ook vervangen. Maar dat laat ik dan weer door mijn juwelier doen. Die doet dat altijd heel netjes. Alleen dat kan pas wer volgende week woensdag als ik weer een vrije dag heb.