Ik zie je PB graag tegemoet
Thanks Martijn voor deze ongesponsorde aanbeveling
En deze is ook zeker aan te bevelen maar die hou ik nog even!
Denk ik……
Wel voor de kleine pols maar niet voor een klein budget trouwens
En met cijfers…
Ik denk dat je met een Seagull 1963 al redelijk ver komt. 38mm groot zonder kroon.
Ai.
Sorry. Ik kan je niet helpen.
Koop een dresswatch.
Een chronograaf zonder cijfers slaat als een lul op een drumstel, het is namelijk expliciet een meet-instrument.
Of het nu een pulsometer, tachymeter, of telemeter is, cijfers heuren gewoon. Zelfs de meest kale stick-plaat gaat nog cijfers hebben in de subdial of om de bezel.
Zie hier een voorbeeld. Klein stukje buiten budget, maar 38mm groot, en stick indices. Evengoed een zee van cijfers.
Het is misschien een beetje obvious en gewoontjes, maar de Tissot PR100 Chrono is 38mm. Of een (vintage) PR(S)516?
Dat is er niet bij die Schweizer grundigkeit.
Misschien eens bij Swiss Military kijken?
Ik denk dat die wel wat binnen budget en met de gevraagde specs hebben.
De Seagull 1963-variant van HKED vind ik de mooiste. 38mm, en beschikbaar in tal van kleuren (en panda-combinaties). Ze komen op 290 usd.
Als Mecaquartz je ding is, kijk dan ook eens bij Dan Henry. Zelf ooit een 1937 gehad. Erg kwalitatief ding. Lag rond de 250 EUR geloof ik, en is 39mm. Ze hebben nog tal van andere modelletjes, met inspiratie uit de 30’s tot de 00’s.
Telkens wel met cijfers op de plaat, maar ik verwijs daarvoor naar de les drummen van @Fate_Amenable_To_Change
Timex Marlin Chronograph is ook niet groot en zeer budgetvriendelijk. Deze is van mij en staat op MP.
Misschien niet helemaal duidelijk geweest. Cijfers geen probleem, maar niet als indices. Zenith komt door de keuring!
Ahhhhhh… Kijk.
De Yema Rallygraf kan dan bijvoorbeeld ook nog, al valt die qua list prijs buiten budget. Ikzelf zou 'm met 16% korting kunnen kopen, maar 10% is standaard.
Maar eerlijk is eerlijk, wat je zoekt is dun gezaaid. De Boldr Venture Field Medic schiet me ook nog te binnen:
Binnen budget, robuust, eigen ontwerp, goed waterdicht.