Chronograaf voor de kleine pols en budget!

Ik dacht lange tijd dat ik aan 1 horloge genoeg had. Ik heb mijn gada horloge gevonden, maar nog niet kunnen aanschaffen. Nou lijkt het me stiekem toch leuk om meerdere horloges te hebben met een bescheiden budget weliswaar. Ik hou van microbrands (Direnzo, Straum, Second Hour, Zelos). Cijfers en romeinse cijfers op een wijzerplaat is een no-go. Een chronograaf vind ik over het algemeen te groot. Ik zoek dus een kleine chronograaf max 40mm incl. kroon en pushers. Die wat “gekkigheid” heeft zoals de bovengenoemde microbrands. Budget is tot €300,-. Suggesties zijn welkom!

Zoek op ST1901. Een handwinder chrono movement die met name gebruikt wordt in goedkopere horloges. Vaak ook 38mm.

Succes met de zoektocht!

Timex heeft verschillende leuke, heb de prijzen niet gecheckt maar volgens mij binnen budget. :clinking_glasses:

1 like

Zoals al genoemd, Sugess komt in aanmerking.

Persoonlijk is mijn favoriet voor een kleine betaalbare chrono een Seiko Prospex

Moet tweedehands voor €450-500 te vinden zijn. Boven budget, maar je krijgt wel een heel kwalitatief horloge.

4 likes

[Herenhorloge Prospex Solar met chronograaf 41 mm SSC935P1](Dit is €700,- maar hear me out. )

Maak een klantnummer aan voor je besteld, dan krijg je 10% korting= €630,-
Koop bij actievandedag 13 bonnen (eerst 10 en dan nog 3 erbij) twv €50,- voor €27,50 = €357,60.

Boven budget maar acceptabel voor een Prospex Solar van eigenlijk €700,-.

Trucje geldt voor andere horloges natuurlijk ook (zoals de geweldige Citizen atomic met moonphase).

5 likes

Goed advies van Siem, check Timex :+1:t2:

5 likes

Deze is nieuw en er kan vast nog wel een beetje van de prijs af :slight_smile:

2 likes

Ik ga mijn best doen. Bedankt.

2 likes

Het is voor mij echt en horloge voor erbij. 300 is echt maximum.

1 like

Cijfers is een no go. :sweat_smile:

1 like

Check ook seagull 1963. (is een ST1901 uurwerk)

Bv

Snap ik, maar met wat geduld kun je bijsparen.

Waarom doe ik die suggestie? Zelf ondervind ik dat alles onder de Prospex afwerking niet blijft plakken bij mij. En dan scheur je er je broek aan.

Slimme zet, maar te groot.

Oeh deze is wel erg mooi, maar ziet er groot uit voor een 40mm.

Een chrono zonder cijfers is ook nog wel een dingetje.

Ga ik me in verdiepen. Bedankt.

1 like

Zeker waar, maar het is niet voor niks een budget. :sweat_smile:

About vintage heeft misschien wel modellen die je leuk vindt.

3 likes