Chronograph.com ervaringen

Hallo,

ik wil iets bestellen via deze site www.chronograph.com, maar ik heb geen idee hoe dit in zijn werk gaat met betalingen en leveringen enz. Ik heb de verkoper al een mailtje gestuurd en dit is wat ik terugkreeg;

Sir,

You can go to the nearest “Western Union” office and remit the money to me.

http://www.westernunion.com

Make it payable to my name: Lee Wee Wah

You will be given a number which I can use to collect the payment here in
Singapore.

We will ship the same day.

Thank you for shopping with us.

Ww
Chronograph.com
Singapore.

Nou vroeg ik mijzelf af, is Singapore wel verstandig om geld naar over te maken en al helemaal via Westernunion?

Als iemand hier goede of slechte ervaringen mee heeft hoor ik het graag.

Alvast bedankt.

Gebruik even de zoekfunctie, er is al veel gesproken over deze handelaar. Zeer betrouwbaar, zeer correct en goede prijzen. Betaling kan ook per creditcard.

Ruud

Ik heb al meerdere horloges bij Chronograph gekocht. Altijd dik in orde en snel. Betrouwbaar.
Zelf heb ik altijd met een creditcard betaald, dus met Western Union heb ik geen ervaring. Ik heb wel gehoord dat Western Union tamelijk veel geld vraagt voor het overmaken van geld.

En hoef je bij aankomst van het pakketje niet nog eens extra belasting te betalen?

Western Union betalingen kun je via het postkantoor doen.
Naam adres woonplaats etc invullen op een WU document, kosten plm.5% en een niet al te gunstige wisselkoers euro - dollar.
legitimatie meenemen !
op het formulier dat je meekrijgt staat een nummer,dat moet je doorgeven aan de begunstigde ,daarmee kan hij het geld ophalen.

dit soort betalingen alleen aan te bevelen met verkopers die je kent of vertrouwd, of een goede uitgebreide Feedback hebben op eBay.

Western Union betalingen zijn nl. FAVORIET bij oplichters, als ze niet leveren heb je geen poot om op te staan !

ALLE zendingen uit niet EG landen die een AANGEGEVEN waarde van plm 50 euro hebben worden belast door de douane met 19% OB en 12,50 adm.kosten

die 50 euro is het item en de verzendkosten. voorbeeld artikel 40 euro verzendkosten 20 euro = 60 euro
de douane rekent over de verzendkosten dus ook 19% OB en adm.kosten.
in dit voorbeeld betaal je aan de postbode zo’n 24,- euro

Geen slechte ervaringen met Chronograph.com, alleen maar goede (5 a 6 keer).

ik heb geen ervaring met Western Union, maar geef zelf de voorkeur aan een Credit card.

Evt. invoerrechten zouden volgens de methode van André moeten zijn.
In mijn gevallen waren de invoerrechten aanmerkelijk lager vermoedelijk omdat ??? , Bijv 20 euro op een Citizen Aqualand classic (289 USD) en 30 euro op een Tuna-Can (389 USD).

Ik heb trouwen nog wel een vermoeden waarom het niet helemaal klopt maar
…Leuker kunnen we het niet maken…alleen moeilijker :D:D:D

ik heb niet voor niets AANGEGEVEN waarde in hoofdletters geschreven, een goed verstaander heeft genoeg aan een half woord ?

vragen"? stuur me maar een privé bericht, Andre