Chronograph Suisse probleempje

Hoi ik heb een Chronographe Suisse op een rommelmarkt op de kop getikt. euro 3.50.
Loopt goed maar als je de stopwatch functie stilzet en reset dan komt de grote secondenwijzer niet in ruststand op de 12 maar stopt bij de 11.
Is dit makkelijk te verhelpen??

Dat is vaker het geval bij oude chrono’s. Kan verholpen worden. Verder heb je een erg nette vangst gedaan. Is het een massieve kast?

Coen Schreef:

Dat is vaker het geval bij oude chrono’s. Kan
verholpen worden. Verder heb je een erg nette
vangst gedaan. Is het een massieve kast?

ik ben maar een leek, wat bedoel je met een massieve kast?

Nou, omdat het zoiezo al echt een koopje is, was ik benieuwd of het misschien ook nog eens een massief gouden kast is, dus helemaal van goud. Veel chronograph suisse’s van die tijd waren uitgevoerd in holle kasten met een verguld laagje, maar er waren ook massief gouden kasten. Als de kast massief is, is het horloge natuurlijk een nog beter koopje geweest. Staan er kleine tekentjes op de kast? Dat zouden goudmerken kunnen zijn.

Coen Schreef:

Nou, omdat het zoiezo al echt een koopje is, was
ik benieuwd of het misschien ook nog eens een
massief gouden kast is, dus helemaal van goud.
Veel chronograph suisse’s van die tijd waren
uitgevoerd in holle kasten met een verguld laagje,
maar er waren ook massief gouden kasten. Als de
kast massief is, is het horloge natuurlijk een nog
beter koopje geweest. Staan er kleine tekentjes op
de kast? Dat zouden goudmerken kunnen zijn.

Het is geen gouden uitvoering, helaas, misschien een beetje verguld. De achterdeksel is gewoon staal, er staat niets in of op.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Misschien is het op te lossen door de wijzer af te nemen en terug te plaatsen op 12u. Wel eerst de nulstelling indrukken.
Indien dit niet lukt is de hamer die tegen het hart van de secondenteller drukt ontregeld.

Dat de drukkers op verschillende diepte staan is normaal voor die calibers.