Ik ben opzoek naar Iemand met kennis van zaken en specifiek vintage chronographe suisse.
Verkoper kan geen referentie vinden en ik ook niet. Het horloge lijkt origineel en voor zover ik kan beoordelen geen redial. Wijzers kan ik niets zinnigs over zeggen. Uurwerk (landeron?) ziet er aardig uit, maar reken wel op een beurtje.
Lijkt mij ook een originele wijzerplaat en vind het uiterlijk wel mooi i.t.t. veel Chronograph Suisse modellen die het vaak net niet hebben voor mij. Zo te zien ook een stalen kast?
Gezien de rare donkere kleur van de kast lijkt het mij geen stalen kast maar een vergulde kast waar het goud vanaf geschuurd is. Het is dus “base metal” waar je tegenaan zit te kijken, waarschijnlijk een of andere goedkope zinklegering.
Tja, wat voor antwoord wil je hebben? Het is een beetje wat de gek er voor geeft lijkt me. Hoe is de staat? Loopt het goed op tijd en werkt alles? Onlangs een service beurt gehad aantoonbaar? Etc etc
De kast is aardig beschadigd, zit er nou een gat in?
Klopt zit een gaatje in, ben bang dat deze langzaam aan het vergaan is. Ik heb hem na 30 jaar uit het sieraden kistje bij mijn vader meegenomen. Maar het is nog steeds opwinden en lopen.
Hallo allemaal,
Er is nogal wat variatie in chronographe suisse horloges. Ik hen zelf onder andere een venus 170 en een landeron 48.
Dit is wel een handig linkje over de historie: