Chronograph suisse

Ik ben opzoek naar Iemand met kennis van zaken en specifiek vintage chronographe suisse.

Verkoper kan geen referentie vinden en ik ook niet. Het horloge lijkt origineel en voor zover ik kan beoordelen geen redial. Wijzers kan ik niets zinnigs over zeggen. Uurwerk (landeron?) ziet er aardig uit, maar reken wel op een beurtje.

En dan nu wat fotos.

afbeelding

1 like

Lijkt mij ook een originele wijzerplaat en vind het uiterlijk wel mooi i.t.t. veel Chronograph Suisse modellen die het vaak net niet hebben voor mij. Zo te zien ook een stalen kast?

2 likes

Ja klopt. Ik ben vooral benieuwd of iemand meer informatie heeft over het uurwerk en referentie.

Deze horloges van chronographe suisse hebben geen referentie er zijn tig varianten van maar hebben geen referentie

Chronograph suisse moet je niet teveel van voorstellen en hebben vaak een basic landeron 48 of 248

Lijkt ook beetje bij elkaar geraapt 2 verschillende kleuren pushers?

Stalen kast gouden bezel?

Verschillende wijzerkleuren?

4 likes

Ja al twijfel ik of het niet de foto’s zijn. Bedankt voor je reactie.

Speciaal hoeft het ook niet te zijn, ik vind de vibe gewoon goed. Waar moet ik qua prijs een beetje aan denken?

1 like

Paar honderd euro max. En dan min een service

1 like

Met €300/€400 moet je er wel zijn. Gouden die er beter uit zien gaan al vanaf €600. Het bandje ziet er mooi uit :slight_smile:

2 likes

Heh!? Da’s veel. Wat zoekwerk en geduld levert je een veel nettere op voor deze prijzen.

Zoals terecht aangegeven voelt ie wat samengegooid. Het kan aan de foto liggen maar de wijzerplaat lijkt rechts vocht te hebben gehad.

1 like

Ja, hoe langer ik er naar kijk… €200 dan :slight_smile:

2 likes

Dan zoeken we verder bedankt!

1 like

Zou hier niet over de 250 euro voor geven

Zijn best leuke horloges, met een mooi design, chronograph suisse was vooral onderdelen leverancier zoals kasten etc.

Zelf hebben ze niet heel high end exemplaren gemaakt

Heb zelf een 18k gouden exemplaar de kast heeft holle lugs dat zegt ook weer wat over chronographe suisse

Het bespaart kosten en goud gewicht, maar maakt de kast wel steviger

Het is een beetje een instap modelletje van vintage chronos maar ze gaan laatste tijd voor torenhoge bedragen

Dit is mijne

6 likes

Dit is de mijne ligt al een poosje in de vitrinekast.

1 like

Gezien de rare donkere kleur van de kast lijkt het mij geen stalen kast maar een vergulde kast waar het goud vanaf geschuurd is. Het is dus “base metal” waar je tegenaan zit te kijken, waarschijnlijk een of andere goedkope zinklegering. :roll_eyes:

Ik zou een andere zoeken…

2 likes

Wat is ongeveer de waarde van deze Suisse?

Tja, wat voor antwoord wil je hebben? Het is een beetje wat de gek er voor geeft lijkt me. Hoe is de staat? Loopt het goed op tijd en werkt alles? Onlangs een service beurt gehad aantoonbaar? Etc etc

De kast is aardig beschadigd, zit er nou een gat in?

De bezel rond je glas is volgens mij gebroken

Ik verkocht een heel net geserviced exemplaar voor 810 euro

1 like

Klopt zit een gaatje in, ben bang dat deze langzaam aan het vergaan is. Ik heb hem na 30 jaar uit het sieraden kistje bij mijn vader meegenomen. Maar het is nog steeds opwinden en lopen.

Dus eigenlijk het hartje klopt nog :slightly_smiling_face:

Goud plus een kratje bier

1 like

Hallo allemaal,
Er is nogal wat variatie in chronographe suisse horloges. Ik hen zelf onder andere een venus 170 en een landeron 48.
Dit is wel een handig linkje over de historie:

2 likes