Chronometercertificaat waardevol?

Hallo,

ik zag op internet een horloge staan welke bij de ene dealer helemaal compleet is met doos en papieren. En bij een andere dealer had deze alleen de papieren maar wle met een Chronometercertificaat erbij (wordt geleverd in eigen doosje).

Wat is zo’n Certificaat eigenlijk waard, wat is de meerwaarde ervan? Moetje er voor betalen als je je horloge gecertificeerd wilt hebben, of wordt dat bij sommige horloge’s standaard bijgeleverd? (en zit er dus geen meerwaarde aan, behalve bij eventuele verkoop zodat je een extra papiertje hebt).

Het ene model is uit '98 en degene met Certificaat uit 2000, het prijsverschil is dat die uit 2000 met Certificaat 30,-Euro duurder is.

Graag tips, advies etc. (tu)

Voor sommigen is het officiele certificaat een leuke bijkomstigheid. Voor de kopende partij van een tweedehands horloge kan het een extra zekerheid zijn dat het geen fake horloge is.

Als het een Omega betreft: standaard zit er geen officieel certificaat bij een chronometer horloge. De koper van een nieuw horloge kan deze wel aanvragen (binnen een tijdsbestek van ongeveer 1 jaar). Hiertoe dien je een kopie van de aankoopbon plus de bijgeleverde pasjes op credit-card formaat, samen met je adresgegevens faxen aan Omega. Na verloop van tijd krijg je dan het officiele certificaat thuisgestuurd.

gr,
Hans Mennink

Zoals Hans aangeeft is het een leuke bijkomstigheid.
Waardevol…niet echt, misschien over een tig aantal jaren wanneer een omega in zeer goede staat met alle dozen, kaartjes en chronometercertificaat (iets ?) meer opbrengt als een exemplaar zonder.

Ik heb een Omega met chronometercertificaat, dat is ook het horloge wat af fabriek 4 seconden per dag achterliep. Dat blijkt niet uit de gegevens op het certificaat. Het certificaat is gebaseerd op een los uurwerkje, als ik het goed heb.
Blijkt dus dat er in het lopen van een los uurwerk en in kompleet ingebouwd exemplaar verschil zit.

Leuk voor erbij.

Voor de heb is het zeker leuk!

Ik heb hem bij Omega voor mijn SMP (COSC horloge) opgevraagd en het certificaat is me binnen een paar dagen zonder kosten toegestuurd. Zou het een flink bedrag gekost hebben dan had ik het zeker niet gedaan, nu is een een leuk extra voor mezelf.

Groet,

Guus

Ik had een Sinn 103 met chronometercertificaat maar maar op het certificaat stond een datum van bijna een jaar eerder dan de datum waarop ik hem gekocht had. En hij liep veel meer sec. voor dan op het certificaat vermeld stond. Dus ik denk als je zo’n horloge tweedehands zou kopen dan zegt dat certificaat niet zoveel. Of je zou hem opnieuw moeten laten afregelen.

Hartstikke bedankt allemaal! (tu)

Het gaat in dit geval idd om een Omega, de DeVille Prestige om precies te zijn. En als ik het zo goed lees en begrijp kan ik concluderen dat er eigenlijk geen extra ‘financiële’ waarde aan zit. Ik bedoel, de vorige eigenaar heeft hier niet nog eens pakweg 100,-Euro voor hoeven te betalen, maar nu ik het zou willen kopen betaal ik 30euro meer, alleen omdat dat certificaat erbij zit… hmm!

Ik vind het vreemd als je een horloge hebt dat gecertfificeerd is, de keuring dus heeft doorstaan, er dan geen certificaat bij zit. Waar is de keuring anders voor geweest (kost de fabrikant geld) als het bewijs ontbreekt?

Ik heb één horloge waar het certificaat bij zit dat uitstekend op tijd loopt, maar ook andere die zonder certificaat net zo goed lopen. Kwestie van afregelen denk ik…
Of het meerwaarde geeft…voor veel fabrikanten is het een kwaliteitsgarantie. Alle Rolexen worden daar gekeurd,
maar of ze ook allemaal een certificaat hebben…geen idee.

groet Arno.

Ja alle Rolexen en ook alle Breitlings zijn COSC gekeurd, geen uitzondringen bij deze merken. Breitling maakt ook altijd melding ervan dat alle horloges van hun zijn gecertificeerd, de mijne ook , zo’n mooi geel papiertje met de nummers geperforreerd in het papier, corresponderend met het nummer op de achterzijde van de klok, leuk maar heeft verder geen meerwaarde voor mij.