chronometre H.van Reenen

Bedankt voor je reactie, hier heb ik wat aan. Ga het zelf niet gebruiken, dus is het niet zinnig om onderhoud aan het horloge te laten plegen.

thnx, dus dat ga ik dan maar niet doen.

Ok, exacte waarde weet ik niet. Uurwerk en horloge zijn niet van een zeer bekend merk. Dus dan is dit voor een hobbyist die dit een charmant klokkie vind. Wat de waarde in dit geval drukt is de onbekende staat van het uurwerk. Het loopt: maar wanneer is deze voor het laatste gedaan, dat weet niemand. Hij loopt vast, ik vermoed dat wijzers dan scheef staan en ergens aanloopt of dat er iets mis is met tandwiel in uurwerk.
Glas ziet verkleurd uit en moet misschien misschien vervangen worden wanneer dit niet meer te reinigen is.

uurwerk is cortebert 532 heb ik me hier laten vertellen

Die zie je geloof in in veel zakhorloges. Wat ik bedoel: het is niet van een gerenommeerd merk.

Maar zie ook de andere opmerkingen hierboven

ik wacht wel even af, of er meerdere reacties komen en zien wat het verdict zal zijn, to service or not to service,thats the question

Als jij niet gaat dragen of zelf gebruiken dan niet service. Je haalt dat geld er namelijk never nooit er uit met verkoop horloge. Wat moeten anderen daar nog van maken? :man_shrugging:t3:

Wat @Chillekasper zegt. Wil je het zelf gebruiken? Ja, dan is een service tot een bedrag dat jij acceptabel vindt een overweging. Wil je het doorverkopen? De kosten ga je er niet uithalen.

1 like

Eens met bovenstaande. Indien sentimentele waarde kan je er wat aan doen. Financieel is een zakhorloge een hopeloze zaak, tenzij het van een enorm bekend en beroemd merk is (Rolex, Vacheron, Patek etc)

2 likes

Iedereen tot zover bedankt voor de reacties.Lijkt me een duidelijke zaak, terug in oude doos of weg. Ga het niet dragen en heeft geen emotionele waarde voor mij.Dus niet zinvol om kosten te maken.

Beste liefhebbers,na de antwoorden hier had ik eigenlijk maar 2 opties. Terug in de oude doos of verkopen.Heb het uurwerk kort op marktplaats gezet,maar besloten om het horloge er weer af te halen. Dit forum bestaat, omdat er hier een groep liefhebbers bij elkaar komt om informatie over horloges willen krijgen en/of te delen met anderen.(of elkaar de loef af te steken met een laatste vondst,lol). Mocht er een liefhebber in Haarlem of omgeving wonen, dan kan hij of zij, die dit uurwerk leuk vindt om in de collectie op te nemen dit gratis bij mij ophalen. Om problemen te voorkomen , zal het horloge gaan diegene die het eerst reageert en bereid is het op te halen.

1 like