Chrononext: bekende Nederlanders investeren in dure horloges (telegraaf)

Een grote groep vermogenden (verzamelaars) weet exact wat ze willen hebben.

Ik vind het strategisch een geniale vertrouwen gevende zet…

1 like

Hier ook een mooi koopje

Voor een paar honderd euro kun je aardig wat champagne en koffie kopen hoor!

1 like

dat moet je dan wel willen

2 likes

Ik ben nu ook al een paar weken aan het wachten op een Speedy… gaat richting de 4 weken…

Bedankt voor het delen van de tekst!

Ik heb namelijk geen zin om wéér ergens een account voor aan te maken👍

7 likes

Heb je al eena genels naar Van Baal in Nijmegen? Die heeft hem waarschijnlijk liggen en wil je vast wel een goede korting geven

Kunnen dat soort proleten als Hamann niet gewoon Rolex blijven dragen :wink: Vroeger waren die Speedy’s nog gewoon voor natuurkunde leraren en andere nerds. Gelukkig richten ze zich nog niet op de vintage markt…

Nog niet. Want als er geld verdiend kan worden :blush:

Als bij voorbeeld het NRC een artikel uit de Elsevier één op één zou publiceren als van hunzelf dan zouden ze in elk geval het auteursrecht schenden.
Maar als een artikel gequoot wordt, met bronvermelding, op een forum waar het hele jaar door over het onderwerp (en wat er zoal op blogs aan artikelen wordt gepubliceerd) wordt gediscussieerd dan betwijfel ik of je een zaak hebt.
Maar ik ben geen jurist. Jij wel?

3 likes

Coinman:
Bovendien kan iedereen een gratis account aanmaken waarmee een aantal artikelen per maand gelezen kunnen worden.
LeenV:
dat moet je dan wel willen

Inderdaad, die afweging is aan jezelf, wil je dat niet, dan ook de tekst niet lezen.
(ik lijk nu wellicht kinderachtig en vingerwijzend, maar het gaat over de broodwinning van iemand - ik vind dat we daar netjes mee om moeten gaan).

1 like

Wil je echt weten hoe het zit met auteursrecht van nieuwssites:
http://www.iusmentis.com/meningsuiting/nieuws-journalistiek/persexceptie-auteurswet/
(ik ga de tekst op die site dus ook niet hier overnemen).

1 like

Gelukkig niet, wordt wel erg off-topic zo.
Iig fijn dat de tekst even gekopieerd is!

Geen ervaring met Chrononext en zal waarschijnlijk ook niet heel snel gebeuren.

2 likes

Typisch de Nederlandse “doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg” kleinburgerlijke polder mentaliteit door iets te kwalificeren als “peperduur”.

Bekrompen calvinistische truttigheid. :sunglasses:

4 likes

Met ‘peperduur’ geeft men het überhaupt hebben van zo’n horloge al een absurdistische lading mee. Wie neemt er nou een peperduur horloge, je kunt er toch alleen de tijd op aflezen? Wat heb ik het schijt aan de media, en al helemaal aan De Telegraaf. Met hun stomme clickbait.

Ik ga nu even in een hoekje mokken.

2 likes

Ik bedoel idd dat dat er precies van af druipt. [quote=“Mafkees, post:35, topic:137090”]
helemaal aan De Telegraaf.
[/quote]
Nu staat het in de Telegraaf, maar afkeer die je ruikt in het woord “peperduur” zul je in Volkskrant en NRC misschien wel vaker aantreffen. Een bijlage als de “Vaarkrant”, met onnodige buitenissigheden als zeilboten en plezierjachten zie je niet zo snel die kranten verschijnen. Je kunt toch gewoon met de pont.

(Ik overwoog bijna toe te voegen dat ik ook van heel betaalbare vintage horloges kan genieten, om niet te worden weggezet als een elitaire kapitalist die niet genoeg heeft aan één Kijkshop horloge, maar dit is HF.)

2 likes

Peper duur?!
Ik koop 45 gram peper ( korrels ) met handig molentje op de top voor E 2,25

wacht maar , en dan hebben we de poppen aan het dansen met fakes / frankens (a la catawiki)

Denk wel dat deze mensen professionelen zijn. Kan je niet zeggen van Catawiki. Catawiki is begonnen als stripcatalogus en kleine veilingsite voor stripverhalen. Drang naar het grote geld heeft gemaakt wat het nu is.

Zelfs in de Privé (niet mijn favoriete lijfblad) stond afgelopen weekend een artikel over Endeit Capital. Chronext. Ze spijkeren flink aan de weg.
Groet. Richard.