Chronos automatic 25 jewels

Vandaag was ik bij een kringloop in buurt. Ik ga er vaak heen en de eigenaar houdt de horloges altijd voor me achter. In ruil help ik haar met de verkoop van de dingen die ze binnen krijgt, en vervang ik hier en daar wat batterijtjes.

Vandaag had ze weer een bakje klaarstaan met klokjes, meestal is het helemaal niks maar nu zat er een leuk vintage klokje bij.

Terwijl ik het klokje bekeek viel me op dat de datum op 6 uur zat, wat minder vaak voor komt dan de 3 uur positie, en het klokje een aparte soort linnen dial had.

Ik besloot het klokje open te maken en vond daar een caliber wat ik nog nooit ben tegen gekomen, na wat Google gebruik kwam ik er achter dat het een HB (Hermann Becker) cal. 313 was genaamd Ultramatic. Het horloge is vermoedelijk uit de jaren 60.

Na dit korte onderzoekje (echt veel info was er niet) heb ik geen idee of dit goede of slechte calibers zijn en of het bijzonder is.

Zelf draag ik eigenlijk geen vintage meer en misschien heeft iemand van jullie interesse in het klokje? als het een bijzonder calibertje is lijkt me het leuk als hij binnen het forum blijft, het klokje loopt verder goed maar de amplitude is laag dus hij zal wel wat liefde nodig hebben.
Als het niks blijkt te zijn gaat hij voor verkoop weer terug naar de kringloop winkel.

Mocht je interesse hebben stuur me dan even een PB, ik kan natuurlijk ook een verkoop topic aanmaken maar daar heb ik eigenlijk nog te weinig info voor vandaar even zo.

Hierbij wat (quick en dirty :wink:) foto’s

13 likes

gave plaat hoor :slight_smile: veel plezier ermee!!

Mijn beste,

Wat een leuke vondst!!
Wellicht dat deze vintage weer gaat stralen om de pols van een liefhebber!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Een leuk horloge met een weinig voorkomend uurwerk, Er is vast iemand die dit aan zijn verzameling wil toevoegen.

Wat is de diameter? Ik gok op lugbreedte 18, kast 34?

Klopt, diameter kan ook 35 zijn maar zeker niet groter iig.