Chronos Katalog Sportuhren 2012 is uit

Sinds gisteren bij de boekhandel een overzicht met ruim 900 sportieve horloges (fliegers, duikers, chronografen), voorzien van foto’s, beschrijving en prijs. Niet goedkoop (€18), maar als je je aan het oriënteren bent, valt die €18 in het niet bij de catalogusprijzen van de meeste klokjes. Opvallend is het zeer grote aantal automaten; de handopwinders komen er bekaaid af. Verder is ETA (2824, 2836 en Valjoux 7750) bij de niet-manufacturen toonaangevend. Ik blijf dat toch merkwaardig vinden; een (op zich prima) Volkswagenmotor in auto’s, die fors variëren in prijs (soms meer dan een factor 10) en status. Zouden we een Jaguar kopen met een (grotendeels) Volkswagen uiterlijk, een Volkswagenmotor en alleen een ander embleem, en dat voor een Jaguar prijs? Voor wat betreft de schaarse handopwinders is het beeld deels hetzelfde. Voorbeeld: een Panerai met Unitas 6497 voor €4500. Ik heb meerdere prima afgewerkte horloges met dit uurwerk, voor een prijs die fors minder dan 1/10 van dit bedrag is.
Ik weet het, deze discussie is al vaker gevoerd. Emoties rond een merk spelen mee (ook bij mij), maar als je alles weer eens bij elkaar ziet, blijft het toch vragen oproepen.
Goed weekend.
Roelof

Ja ik vind het niet gek je gedachten, een Panerai met een 6497 voor 4500 die tikt hier nu ook op mijn pols in een MeisterSinger, en die is al een fractie van de prijs van die Panerai, maar volgens mij zijn er al horloges voor 300 euro met dat zelfde uurwerk er in, blijft iets raars, dan toch misschien liever kiezen voor Rolex, daar betaal je ook een fors bedrag voor maar die heeft wel een eigen uurwerk, of een Seiko of Orient, dat zijn ook Manufactuur uurwerken!

Jammer dat ik geen Duits kan lezen.

Bedankt voor deze post! Ik heb nog wat boekenbonnen, dus vandaag maar eens even naar de boekhandel! Prijs, kwaliteit, uitstraling, emotie, status, etc. het blijft inderdaad de eeuwig durende discussie. Ik betrap me er overigens regelmatig op dat het bij mij ook een innerlijke discussie is!

18 euro is het geld dubbel en dwars waard. De Uhren Exklusiv katalog 2011, welke ik in het bezit heb heeft een afgeragte kaft, en schroeiplekken op de pagina’s van al het bladeren en zoeken. Bedankt voor het delen, ik jaag nú naar de boekhandel.

Bedankt voor de tip, ga ik zeker halen.

Volgens mij is dit gewoon Playboy voor WIS :wink:

Roelof Schreef:

Verder is ETA
(2824, 2836 en Valjoux 7750) bij de
niet-manufacturen toonaangevend. Ik blijf dat toch
merkwaardig vinden; een (op zich prima)
Volkswagenmotor in auto’s, die fors variëren in
prijs (soms meer dan een factor 10) en status.
Zouden we een Jaguar kopen met een (grotendeels)
Volkswagen uiterlijk, een Volkswagenmotor en
alleen een ander embleem, en dat voor een Jaguar
prijs? Voor wat betreft de schaarse handopwinders
is het beeld deels hetzelfde. Voorbeeld: een
Panerai met Unitas 6497 voor €4500. Ik heb
meerdere prima afgewerkte horloges met dit
uurwerk, voor een prijs die fors minder dan 1/10
van dit bedrag is.
Ik weet het, deze discussie is al vaker gevoerd.
Emoties rond een merk spelen mee (ook bij mij),
maar als je alles weer eens bij elkaar ziet,
blijft het toch vragen oproepen.
Goed weekend.
Roelof

Ik vind de 6497 curved uitvoering van Panerai wel 1 van de mooiste, misschiel wel de mooiste.
Maar ik snap 't wel, prijsverschil is wel erg groot.
Tuurlijk is er verschil tussen een basisversie en eentje voor chronometer klokjes. Maar zoveel…
Tja, is een ETA uurwerk zoveel beter dan een Miyota? Termen als Swiss en marketing van Omega, history van Patek Philippe, etc. spelen ook parte.

marnix.moed Schreef:

Volgens mij is dit gewoon Playboy voor WIS :wink:

Roelof Schreef:

Termen als Swiss en marketing van Omega,

history van Patek Philippe, etc. spelen ook parte.

Ja, en vooral prijsverhogend!

Ik heb hem in ieder geval niet alleen voor de plaatjes gekocht, maar ook voor de verhalen

Roelof Schreef:

Ik heb hem in ieder geval niet alleen voor de
plaatjes gekocht, maar ook voor de verhalen

lol :wink:

kent iemand het ISBN nummer?
want in de standaard boekhandel kennen ze het niet en enkel zo kunnen ze het boek bestellen.

mvg,
Msschlck

isbn: 4192113514904

Vinden ze nergens terug.
Weet iemand waar ik de catalogus het best kan kopen in België?

mvg

Je kunt even mailen naar de uitgever: chronos@ebnerverlag.de

En je kunt hem zelfs online bestellen. Zie: http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://shop.ebnerverlag.de/_files/images/dynamic/products/tmp/182_500_p977_c0_Sportuhren-Katalog_Button_2.JPG&imgrefurl=http://shop.ebnerverlag.de/ebner/de/shop/neuheiten,494/chronos-sportuhrenkatalog-2011,977/&usg=__9t_mLybjdNx3fKyIHzFJhlzBHCA=&h=242&w=182&sz=25&hl=nl&start=0&zoom=1&tbnid=TkB5wPQNS66JIM:&tbnh=128&tbnw=96&ei=MpQITsiVE4uWOuXJpMwN&prev=/search%3Fq%3Dchrnos%2Bkatalog%2Bsportuhren%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26biw%3D1024%26bih%3D677%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=130&vpy=84&dur=190&hovh=193&hovw=145&tx=100&ty=90&page=1&ndsp=27&ved=1t:429,r:0,s:0&biw=1024&bih=677

Gewoon bij de Bruna kiosk op het station.

mlab81 Schreef:

Roelof Schreef:

Ik heb hem in ieder geval niet alleen voor de
plaatjes gekocht, maar ook voor de verhalen

lol :wink:

(:smiley:

Heb hem gisteren ook maar even aangeschaft en kreeg er het magazine 00/24 gratis bij :slight_smile:
Heb dus gisteren heel de avond in vuur en vlam op de bank gezeten X(