Chrono's, mijn bescheiden kistje

Mooie collectie !

Wow, wat een collectie
Niets om bescheiden over te doen :clap::+1:

Omega Speedmaster Professional nooit overwogen? Vind ik in het echt en op de pols veel mooier en fijner dan de foto’s en specificaties doen vermoeden.

mooie verzameling waarbij, hoe verrassend, ik de omega en tag het mooist vind. Waar ik wel benieuwd naar ben, waarom jouw voorkeur voor chrono’s? Gebruik je ze in de praktijk ook? Ik vond dat een automatisch chrono niet in mijn collectie mocht ontbreken, daarom na lang wikken en wegen gekozen voor de Tudor Heritage chrono blue, heerlijke klok, look and feel bevalt uitstekend, loopt prima…maar ik gebruik die chrono eigenlijk niet of zelden. Echte nauwkeurige timing en aflezing gaat natuurlijk veel prettiger via een telefoon of digitaal casiootje :wink:
Grappig om te zien dat je niet de meest voorkomende en voor de hand liggende chrono in je collectie hebt, een Speedmaster. Niets mis met een Speedmaster maar voor iemand die van chrono’s houd vind ik het wel leuk dat je juist die niet in je collectie hebt.
Anyway, dat je ze allemaal maar met plezier en in gezondheid mag dragen, ik zou de Meistersinger er uit doen :blush:

Waarom chrono’s, ik heb geen idee maar vind het gewoon erg mooi om naar te kijken. Op een 1 of andere manier blijft het me aantrekken. Niet de meest duidelijke reden, maar wel duidelijk :slight_smile:

Een speedmaster heb ik gehad. Met saffierglas en zichtbodem. Heb hem met een beetje spijt aan mijn vader verkocht, maar was toen wat forser (lees duidelijk zwaarder haha) en vond hem toen echt te klein. Er bestaat absoluut een mogelijkheid om hem ooit weer eens te kopen.

De Oris tekt me omdat het de Carlos Coste uitvoering is en je hem niet erg veel ziet en met zijn oranje tinten vind ik hem erg zomers.

De Breitling (beide) zijn gewoon lekker klokken om te dragen met niet te veel poespas.

De Monaco vind ik met de blauwe kleur en vierkant een geweldig mooi horloge.

De Omega Planet Ocean heb ik ooit het vorige model Chrono gehad met de 3 rondjes. Deze ging me op een gegeven moment tegenstaan omdat er 2 “rondjes” wat groter waren en 1 wat kleiner en de dat op de 4 uur zat. Ik ben in de loop van tijd gaan merken dat dit me toch gaat storen. (ook bij de navitimer gehad)
Toen dit model Planet Ocean op de markt kwam vond ik hem meteen prachtig. Lang voor gespaard en nu net een weekje binnen! Erg blij mee.

Wat er nog komen gaat ooit… Ik heb een mooie IWC Flieger of… ach wie weet.

1 like