Chrono's terug van horlogemaker

Kreeg zaterdag van de horlogemaker 2 chronografen terug dus ik deel ze even met jullie.
Het betreft een Enicar Sherpa chronograaf met 3 register en valjoux 72 uurwerk.

Deze heeft service en nieuwe pushers gekregen en de Certina Chronolympic C-tronic die ik met dank aan forumlid weer aan de praat kreeg en nu een nieuw saffierglas heeft gekregen helemaal op maat geslepen en perfect bol geslepen,vind het erg mooi gedaan. Dit horloge heeft een stemvorkuurwerk met chronograaf module gelijk aan bv Omega Speedsonic .

Prachtige chrono’s, echt top! Dat glaasje is vakwerk, wat een mooi resultaat.
Uit welke jaren zijn deze twee?
(vind wel dat de Certina een kwaliteits stainless band verdiend)

Mooie Enicar!

Mooi!
Nu nog even wachten op je chronomat, dan is het plaatje helemaal perfect.

Ziet er goed uit! Ik zou wel even naar dat bandje van de certina kijken, die verende lugs zijn berucht om hun krassende werking. Dat bolle glas laat de wijzerplaat extra mooi uitkomen :slight_smile:
Die Enicar is ook bijzonder mooi!

Mijn beste,

Zo,zo, die zien er weer patent uit!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Dat zijn twee toppers Jeanot, heel mooi! Hoe zit het met de dagaanduiding van de Certina? Zit er ook een ‘normale’ dag op de schijf?

Fantastische horloges!

Mooi die Enicar, ben gepast jaloers.

Mvrgr, Andre

Jeetje Jeanot, wat een super gave klokken:}

Bewonderenswaardige chrono’s!

Superklokken (tu)(tu)

Bedankt voor jullie reacties , ben er ook erg blij mee ,ze zien er weer top uit . De Certina heeft wel wat gebruikssporen maar omdat de kast sunburst bewerkt is kan ik deze niet polijsten.

Bouwjaren , de Enicar rond 1969 en de certina is maar 2 jaar in produktie geweest 1975-1976

De Band moet inderdaad vervangen worden maar deze band paste en wilde hem wel ff dragen .

Dagaanduiding is inderdaad in cijfers en heeft geen andere aanduiding.

Die Certina met blauwe chrono secondenwijzer is echt te gek!

M035 Schreef:

Mooi!
Nu nog even wachten op je chronomat, dan is het
plaatje helemaal perfect.

Kan niet wachten tot ik hem terug heb :slight_smile:

Schitterende horloges (tu)
De Enicar heeft ook mijn voorkeur :~

:~ Hele mooie vintage horloge’s.
Enicar staat ook op mijn verlanglijstje.

Een buiging voor deze fantastische klokken…

Dat ziet er mooi uit! Zo’n Valjoux 72 staat ook nog hoog op mijn verlanglijstje. Die geschoefde pushers van de Enicar vind ik er goed uitzien.

Schitterende horloges en misstaan in geen enkele collectie!!