Chronoswiss horlogemaker

Mijn Chronoswiss Regular (c122) loopt niet meer regelmatig.
Ik vermoed dat er iets met de veer loos is.
Welke horlogemaker in Nl zou ik die kunnen toevertrouwen?
Gr. jan

Geachte ik weet niet of u al bent voorzien, maar voor de importeur in Nederland voeren wij de ChronoSwiss reparaties uit.
u kunt er altijd geheel vrijblijvend mee langs komen en bekijken we direct samen met u aan de werkbank de mogelijkheden.
we brengen dan een advies uit om het uurwerk weer in optimale staat te laten functioneren.
Dit advies / prijsopgave is zonder kosten

Hopende u hiermede van voldoende informatie te hebben voorzien,

Mvrgr Jan ubels
www.ubels-uurwerkreparatie.com

Hij loopt dus niet zo Regular meer?

Sorry kon het niet laten.

Dag meneer Ubels,
April 2015 is niet (vandaag) 24 maart 2018.
Ik heb van nog deze week u een mail gekregen waarin u stelt dat Chronoswiss geen onderdelen meer uitlevert aan niet-dealers maar alles weer terug wil ontvangen op hun hoofdvestiging, via de dealers.
U bent de meester in het vak dus ik twijfel niet aan uw verklaring.
Wat met bezighoudt is… waarom?
Slechts een verdienmodel?
Slechte ervaringen met door derden onderhouden uurwerken?
Andere reden?
Komt dit beleid vaker voor bij horlogefabrikanten?
Ik heb geen idee, u wel?
Groet,
Niek.

Zeker komt dit veel voor en gaat alleen nog maar erger worden.
Ik ben bestuurslid van de NJU Nederlandse Juweliers en Uurwerkherstellers en zijn hier al ruim 13 jaar mee bezig
Dit heet selectieve distributie van onderdelen.
Is al jaren in behandeling bij Brussel, maar omdat Zwitserland buiten de EU valt doen ze waar ze zin in hebben.
Al diverse malen zijn we in het gelijk gesteld dat fabrikanten ook de onderdelen uit moeten leveren
Dit speelt wereldwijd! Horlogemakers zoals ik zullen in de toekomst niet meer kunnen overleven, daar ze geen onderdelen kunnen krijgen. Er zijn wel Diverse fabrikanten waar je je kan certificeren, maar ook dan geeft dit geen garantie op het verkrijgen van onderdelen.

Gr Jan Ubels

2 likes

Kort en goed, protectionisme op mini-schaal.
Ik hoop toch werkelijk dat er tegen kan worden opgetreden… op welke manier dan ook.
Zo, op deze wijze, gaat de lol er snel vanaf om hoogstaande mechanische uurwerken aan te schaffen en vervolgens elke 5 tot 10 jaar nogmaals met exorbitant hoge rekeningen geconfronteerd te worden. En dito wachttijden kan ik uit ervaring toevoegen.
Voorlopig heeft de manufacture de beste kaarten, helaas.