Chronoswiss only

Ik was al onder de indruk ….
Maar nu staat het echt op mijn verlanglijstje.

Wat zijn betrouwbare adressen voor dit horloge?

1 like

Ik heb die van mij bij Chronoswiss zelf gekocht in de “certified pre owned” sectie. Voor iets meer dan de helft van de toenmalige nieuwprijs en het horloge is gewoon nieuw. Als je naar iets specifieks op zoek bent, dan zou ik gewoon Beat Weinmann van Chronoswiss een appje sturen. Ik heb het idee dat ze nog best veel van de oudere modellen op voorraad hebben. En als je wilt mag je mij ook een PB sturen en stel ik de vraag voor je (misschien scheelt dat voor de prijs).

1 like

1 like

Het zou hem nog staan ook! :crazy_face:

Jammer dat dat datumvenster het weer verpest. :pensive:

Sorry voor het niet-Chronoswiss-zijn, maar met deze probeer ik er een beetje bij te horen. :face_with_hand_over_mouth::shushing_face:

1 like

Ja die krijg je erbij, geen alternatief toendertijd.

Gewoon omdat het een prachtig horloge is.

3 likes

Even wat Chronoswiss nieuws. Dit is toch wel een hele fraaie heruitgave. Lees ook de positieve review op Fratello. Voor mij buiten budget (en ik heb al een Dingemans jumping hour in bestelling staan).

2 likes

Volledig akkoord, een mooi stijlvol uurwerk.
De originele van een 20 jaar geleden vond ik steeds een zeer ondergewaardeerd stuk

Mooie en originele kast, tijdsaanduiding uiteraard zeer origineel

Caliber is OK maar dit kon beter

3 likes

Ok, na de nieuwe versie effe beter te hebben bekeken toch enige teleurstelling.

Dat ze hem nu in staal uitbrengen om de prijs te drukken, daar kan ik nog inkomen.
Maar waar het origineel een kaliber gebruikte dat perfect in de rechthoekige kast paste, zit de huidige versie met een duidelijk inferieur uurwerk, zowel qua afwerking als qua ontwerp. Het is in feite gewoon een rond kaliber, en door de vorm van het saffierglas probeert men de indruk te wekken dat het mooi in de kast past. Dat vind ik eerlijk gezegd wat pover.

Enfin, nog steeds een mooi ding maar de eerste generatie is echt veel interessanter