Chronoswiss only

Beste HF leden,
Sinds kort ben ik in het bezit van een mooie Chronoswiss en ik ben erg benieuwd wie nog meer een horloge van dit merk heeft.
Laat maar zien!

21 likes

Even onder de aandacht.

Ik zal toch niet de enige zijn met een Chronoswiss!

Bijzonder inderdaad… zelfs in het Patek only is het drukker :see_no_evil:

Ik heb er wel eens vaker voorbij zien komen maar weet zo niet meer welke leden dat waren / zijn.

1 like

Misschien als je het “swiss chrono’s only” maakt dat er meer volk op af komt :joy:

3 likes

Ik doe mee, dan

Ik doe mee, dan

Moest even zoeken maar hierbij een foto van mijn Triple Date Lunar. Draag hem zelden maar kan enorm genieten van de afwerking va dit horloge.

IMG_2370

8 likes

Wow, prachtig horloge.

Chronoswiss is een Duits merk uit München, opgericht door Gert Rudiger Lang. Onder zijn leiding groeide Chronoswiss uit tot een merk wat er toe doet. Tevens kocht Gert Rudiger Lang de uurwerkfabrikant Enicar op. Helaas heeft Chronoswiss de laatste jaren aan betekenis ingeboet, volgens mij ook omdat er een andere eigenaar is gekomen. Ik meen dat Gert Rudiger Lang het merk helaas verkocht heeft. De modellen in dit topic hebben echt wel wat. Ook zijn ze uit de tijd van Gert Rudiger Lang. Chronoswiss is in Nederland nooit zo bekend geweest, vermoedelijk dat er daarom zo weinig leden reageren op “Chronoswiss only”.

2 likes

Chronoswiss is een Duits merk uit München, opgericht door Gert Rudiger Lang. Onder zijn leiding groeide Chronoswiss uit tot een merk wat er toe doet. Tevens kocht Gert Rudiger Lang de uurwerkfabrikant Enicar op. Helaas heeft Chronoswiss de laatste jaren aan betekenis ingeboet, volgens mij ook omdat er een andere eigenaar is gekomen. Ik meen dat Gert Rudiger Lang het merk helaas verkocht heeft. De modellen in dit topic hebben echt wel wat. Ook zijn ze uit de tijd van Gert Rudiger Lang. Chronoswiss is in Nederland nooit zo bekend geweest, vermoedelijk dat er daarom zo weinig leden reageren op “Chronoswiss only”.

Dank voor je bijdrage, volgens mij is het bedrijf in 2013 verkocht en toen ook verhuist naar Zwitserland.

Excuses voor de dubbele reactie. Het forum hapert al even.

1 like

Net even op de site gekeken, is inderdaad niet meer wat het geweest is. Helaas zie je dit vaker bij kleinere merken gebeuren nadat investeerders instappen.

1 like

Ik vind het een mooi merk. Heb zelf een tijdje een time master gedragen. Uit de tijd dat het nog allemaal groter moest…
Maar erg veel plezier van gehad.

9 likes

Voor zover ik weet is de productie nog in een plaats net buiten MĂĽnchen en het adres in Luzern is een bureau waar het merk zogenaamd gevestigd is.

1 like

Inderdaad jammer dat ze er in deze uitvoeringen niet meer zijn. Heel mooi met een eigen gezicht. Meteen herkenbaar als Chronoswiss.

2 likes

Ook een heel mooi horloge.

1 like

Thanks. Was er destijds ook zeer content mee. Mooi afgewerkt, en prachtige caseback.
Echter begon ik hem later te groot te vinden.
Kast van 44mm geloof ik.

1 like

Vond de horloges voor de verkoop door Herr Lang zeer geslaagd en eigenzinnig.
Tegenwoordig spreken ze me minder aan. Hieronder een plaatje uit de oude doos ( horloge uit 1989, maar inmiddels verkocht):

4 likes