Vandaag via de app [Watchville] kennis gemaakt met de nieuwe Chronoswiss Open Gear Resec Jungle. Wat een juweeltje (op papier dan wel). Ook de Resec Paraiba mag er zijn.
Hier ben ik niet mee bekend bij horloges, ik ken het enkel van de stoommachine. Ik neem aan dat de werking vergelijkbaar is en dat het horloge zichzelf regelt qua snelheid?
Ik heb zelf twee Chronoswiss horloges, wel beide uit de jaren 90. Ik ben een paar keer in Luzern geweest bij het “House of Chronoswiss” en daar ook de nieuwe horloges gezien waaronder de Jungle en Paraiba. De geguillocheerde wijzerplaten die ze met een antieke machine maken zien er echt top uit! In het echt nog veel mooier dan op de foto’s. Wat ik wel jammer vind is de grotere diameter en dikte van huidige horloges. Misschien kun je er eens een in het echt bekijken, her en der zijn er wel wat handelaren in Nederland die er een hebben liggen.
Daar heb ik met mijn 20cm polsen geen probleem mee. De 44mm past eigenlijk perfect wat dat betreft. Ik ga zeker eens op zoek naar een “live” sessie.