Chronoswiss

Hoe komt het dat Chronoswiss zo weinig aan bod komt in dit forum? Ze zijn natuurlijk vrij kostbaar maar dat zijn de IWC’s die langskomen ook!

Maarten

Ik vind het prachtige horloges. Overigens vind ik de kroon van een Chronoswiss de mooiste die er is.

en dat boek van Gerd R Lang ,oprichter en eigenaar van Chronoswiss, “” Chronograph Wristwatches to stop time""
is één van de beste horlogeboeken die er bestaan - uitgeverij Schiffer

in duits : Chronographen Armbanduhren - Die Zeit zum Anhalten - Verlag Callway

mooi boek over de ontwikkeling van de Chronograaf met veel foto’s,250 blz. :slight_smile: te koop op eBay.

Tis niet mijn cup of tea. Vind misschien maar 1 of 2 horloge’s van Chronoswiss écht mooi, maar voor dat geld koop ik dan liever iets waar ik zelf veel meer plezier van zou hebben. Daarom voor mij iig geen Chronoswiss. :slight_smile:

Ik vind de horloges er helemaal geweldig uitzien van chronoswiss! misschien later hoewel ik mijn geld het liefst uitgeef aan een jaeger le coultre.

Nu we toch bezig zijn, waarom komt Baume en Mercier nauwelijks aan bod? Heeft iemand uberhaupt een B&M? Ik vind het namelijk wel een leuk merk en ze maken leuke horloges. Mijn vader heeft ook een vintage B&M en die ziet er heel stijlvol uit.

Over Chronoswiss, het is niet mijn soort horloge en al helemaal niet als je ze vergelijkt met een IWC. Vooral de rand van de horloges (ribbels, ik weet niet precies hoe het heet) knap ik op af.

ik vind chronoswiss mooi , en ik heb al wel eens getwijfeld over de regulateur… het past alleen niet bij me.
misschien over een paar jaar…

Ik heb een chroom/stalen B&W volkalender chrono uit 1950
maar ze komen inderdaad weinig langs op 't forum.


Chronoswiss maakt ook wel modellen zonder die geribbelde randen zoals de Orea en de Klassik, die hele grove modellen zoals de Timemaster met die grote opwindkronen vind ik persoonlijk ook niet geweldig.


dit model heeft helemaal geen ribbelrand :slight_smile:
en Gerd is er erg blij mee, zo te zien.

Baume et mercier, ja,…het komt idd niet zo vaak langs. Zo bijzonder is het nu ook weer niet, hoewel ik de hampton van een paar jaar terug wel erg mooi vond. Toch begrijp ik ook niet helemaal dat het weinig voorkomt, het is qua kwaliteit toch echt wel te vergelijken met omega of tag heuer.

Maar ik ben nog even op de site van chronoswisse geweest, en ik moet zeggen het spreekt me tooch echt wel aan. En het is niet mega duur

Die ‘Gerd’ is wel vol van zichzelf als je de reclames van Chronoswiss een beetje volgt…

Ben ik het zeker mee eens, Gerd die de tijd gevangen heeft in een kooi…
Staat er ook nog bij: meesterhorlogemaker, zal wel, maar liever niet erbij zetten…

Vind die modellen echt helemaal niks, vooral die Spykers zijn zwaar overdreven, met een kroon b.w.v.s. zo groot als een knikker !?

Het merk "heeft het " gewoon niet (voldoende).

groet

Die is mooi Andre, past precies in je horloge lijn samen met je Angelusen, allemaal ongeveer zelfde lay-out. Die volkalenders zijn allemaal mooi.

Hier wat foto’s van de B&M Baumatic 21 van pappie :), let niet op het bandje want dat is niet zo veel.



Een beetje groot maar ik weet niet precies hoe je moet resizen.

Coen

Tsja smaken verschillen nu eenmaal maar ik heb een voorliefde voor twee modellen van Chronoswiss namelijk de Lunar en de Delphis .De laatste heb ik reeds in mijn bezit en de Lunar zal dit jaar nog wel volgen denk ik . Het boek Signs of the Times (Tick-Talk: A Timely Book) van Chronoswiss of lees Gerd-R.Lang is echt een fantastisch boek om te lezen over de achtergronden van de verschillende modellen.

mooie regulateur (tu) met een zeer mooi bewerkte Enicar caliber.
en welke uitvoering van de Lunar staat er op het verlanglijstje ?

Groet, André

Ik vind dat bandje juist wel heel goed passen bij dit model B&M , Coen.
wat is de diameter van dit model ?
hoop dat er nog meer forumleden een plaatje van hun Baume laten zien :slight_smile:

Groet, André

Ja het bandje heeft op zich wel iets, maar de kwaliteit is wat minder. De diameter is echt vintage, 34 mm zonder kroon. Voor mij best klein, Angelus heeft wat dat betreft wel een hele mooie diameter (voor veel van ons). Wat is de diameter van jou B&M?

andre Schreef:

mooie regulateur met een zeer mooi bewerkte
Enicar caliber.
en welke uitvoering van de Lunar staat er op het
verlanglijstje ?

Groet, André

Beste André,

Bij Chronoswiss vind ik juist de simpelere uitvoering mooi mede omdat de wijzerplaten in mijn ogen zeer mooi bewerkt zijn (dus de triple date) en ja de uitvoering van het uurwerk van de Delphis is een bewerkte Enicar 165.

Deze dus: uitvoering in staal met blauweband en stalen vouwsluiting.

Deze uitvoering van de Lunar kende ik nog niet, mooi klokje.
Ik koop zelf meer de horloges zoals die modellen uit zijn privé collectie, zoals Gerd die in zijn boek laat zien ----Chronograph wristwatches to stop time-----
Maakt gelijk duidelijk waar hij zijn inspiratie opdoet voor zijn Chronoswiss horloges :slight_smile:

Groet, andré

Mijn B&W is 36mm Coen,


en dit zit er onder de motorkap, een vrij zeldzaam Landeron 46-148 caliber

Groet André