Hallo allemaal! De dag na een geweldige horlogebeurs in Houten zijn toch heel wat mensen
geneigd om hun nieuwste aankoop even te posten! Ook ik heb hieraan meegedaan! Om 8.30u was ik al bij de vroege vogels en om 8.35u had ik mijn eerste aankoop reeds gedaan! Een horloge waar ik enorm fier op ben maar er zit een kink in de kabel. Door mijn eigen schuld heb ik de datum versteld op een moment dat dit blijkbaar niet mocht en nu zit het horloge vast. Datum versteld niet meer en hij tikt ook niet meer. Dan vanavond maar bij mijn horlogemaker even binnenbrengen. Ik heb geen idee of er iets is afgebroken of wat dan ook, ik hoop het niet maar je weet nooit. Deze werken zijn gecompliceerd en hopelijk valt het nog wel mee! Het betreft het horloge op deze foto! Ik vond hem zo mooi en kon hem niet laten liggen! Vriendelijke groeten!!
Het bezit van de zaak is het einde van het vermaak!
Sterkte ermee!
Zal je partner leuk vinden! Jij dacht, goh ik ga die Bart een even een hart onder de riem steken op zo’n vervelend moment?
Ik hoop dat het meevalt Bart. Het is een mooi aanwinst!
Nooit leuk. Hopen dat t meevalt idd
Gefeliciteerd met je aanwinst en succes met het herstel
Valt wel mee hoor, hier kan een horlogemaker goed mee overweg.
Of het is perfecte timing maar anders loopt de uren teller gewoon door terwijl chrono gereset
Allereerst dank voor de vele berichten! het is allemaal nog heel goed meegevallen. Voorlopig dan toch!
Het horloge werd nagekeken en na enkele handelingen tikte hij weer, plots zelfs teveel. De chronograaf stopte niet meer! Ook daar weer even naar gekeken en nu stopt hij wel!! Nu ja, hij loopt perfect maar een onderhoud kan nooit kwaad. Zo blijft het onderste register gewoon verder lopen met de chronograaf uitgeschakeld, de rem zou versleten zijn. natuurlijk kost dit wel iets omdat het een gecompliceerd werk is en dus heel wat werk aan is eer hij weer tikt zoals het moet. Maar ik ga het toch een onderhoud laten geven. Ik vind het persoonlijk een erg mooi horloge en volgens de horlogemaker heeft dit horloge nooit een onderhoud gehad omdat het een Valjoux 7750 (1) betreft met nog enkele plastic onderdelen in. In de beginjaren was dit standaard maar even later besliste men om bij elk onderhoud de plastic onderdelen te vervangen door metaal onderdelen. Dusja, dan zullen we dat maar weer doen en weer even sparen want het kost wel wat! Maar dat vind ik nu persoonlijk liefde voor een bepaald horloge dat je zelf erg mooi vind. Vriendelijk groeten!
Onderste register is waarschijnlijk de normale seconde wijzer en niet van de chrono, dat is vaak de grote secondewijzer. Bij zoveel twijfel is onderhoud zeker geen gek plan, geniet ervan.
Onderste register is voor de uren. De seconden zitten op de 9
Mooie Chronoswiss, proficiat.
Kak, had ff de foto moeten bekijken
Uurwerk is geen standaard 7750 maar een aangepaste uitvoering met maanfase op 3 uur en datumwijzer.
Dat de uurteller meeloopt is een veel voorkomend iets. Daarnaast zijn er verschillende modificaties ontwikkeld in de loop der jaren.
Het niet goed werken van de chronograaf kan ook ontstaan doordat de rubbers van de drukkers verouderd zijn.
De kosten voor een goede revisie van dit type uurwerk komt snel boven de € 550,- uit. Als er ook veel slijtage aanwezig is, dan tel er maar 100+ bij.
ik ben er vanaf voor zo’n 375€ tenzij hij nog schade tegenkomt die zo niet zichtbaar is. laat het op zo’n 400€ uitkomen dan valt het nog wel mee voor dit type horloges. Deze heeft zo oud hij is, nooit een onderhoud gehad. Dit was zichtbaar aan de plastic onderdelen die nog aanwezig waren. Een aantal jaren geleden werd elke horlogemaker verplicht om deze delen te vervangen door de metalen delen, dat is hier nog niet gebeurd dus een onderhoud is zeker niet misplaatst hier!
Dat is maar net welke standaard een horlogemaker hanteert, niemand kan dat een zelfstandig horlogemaker verplichten.
Daarnaast zouden ook de lagerbusjes van de automaat vervangen moeten worden voor steenlagers aangezien die vaak versleten zijn.