Chronotime.ch/Ollech&Wajs, iemand ervaring mee?

O&W is voor mij altijd een beetje een mysterieus merk geweest, met bijvoorbeeld de Aviation-lijn die tot zo’n 10 jaar terug nog NOS Navitimer look-a-likes verkocht met Valjoux uurwerken (72, 7733) voor een derde van de prijs van een Breitling. Die zijn wel helemaal uitverkocht inmiddels. Op de huidige site staat nu o.a. een sterk op de Sinn 103 lijkende 7750-gebaseerde chrono, de Mirage III, die alles mee lijkt te hebben - waaronder een prijs in euro’s van rond de 800 all-in (na omrekening vanuit CHF’s). De website is echter een ondergeschoven kindje en wat ontransparant.

Heeft iemand wel eens iets besteld van deze O&W/chronotime-site?

Dat loopt geen storm - iemand met een O&W ueberhaupt…? Ervaringen? Thanks!

Kijk eens naar topic van @Sparks , staat ook een leuke link in.

1 like

Kijk, da’s al beter! Ik vind trouwens ook de meeste modellen zeer matig ogen; maar inderdaad, die 103-look-a-like… …lijkt een “winner”. Goede tip om ze eerst een mailtje te sturen, ga ik 's doen binnenkort. Dank!

O & W gaat terug tot naar de begin jaren vijftig, later ook op duikergebied.
Volgens mij banden met Doxa en Jenny.
Merknaam zal wel weer overgenomen zijn en zal met met deze invalshoek moeten worden bekeken.
Dit is wat ik nog kan vinden op de “stoffige zolder van mijn geheugen” toen ik toentertijd info zocht over mijn Jenny Caribian Hi Swing.
Google is je vriend :wink:

aardige man, Albert , en behoor;lijk op leeftijd
goede uurwerken , mooie horloges
kun je gerust bestellen via chronotime.ch zolang zeer nog te krijgen zijn

O&W is van oorsprong een respectabel merk wat door Albert Wajs nog steeds aanwezig is, zij het op een heel laag pitje. De website is verouderd als je iets wilt kopen zul je contact moeten zoeken met dhr. Wajs en veel geduld moeten hebben. Het merendeel op z’n site is niet meer verkrijgbaar of in prijs gestegen.

Voor een aantal jaren terug werd het merk vooral leven ingeblazen door webshops zoals RLT, Westcoastime en Gnomon. RLT had toen met name ook veel losse onderdelen op voorraad, echter dat is inmiddels ook tot nul gereduceerd vanwege slechte aanlevering.

Wat betreft de look-a-like Navitimers is het zo dat het geen look-a-likes zijn, maar de oude voorraad is van Breitling afkomstig uit het faillisement van Breitling in de jaren 70.

2 likes

OK - mailtje gestuurd. Je leeft maar 1 keer en ik heb nog steeds geen enkel 7750-horloge. Dat mag een (zelfs een in (tijdelijke?) ruste) horlogemaker toch niet kunnen zeggen, ik service-de die dingen in drie uur als alles mee zat. Ben benieuwd! Dank voor de reacties zover!