Cijfer geplakt

De Certina van mijn oudste zoon had na 12 jaar trouwe dienst het cijfer 9 losgelaten van de wijzerplaat.
Het was ook “verdwenen” want hoe je ook keek je zag het cijfer niet meer.
Ik heb het horloge geopend, het hele uurwerkje eruit gehaald en toen kwam de 9 weer te voorschijn.
Zat zo onder een wijzer geklemd, dat je het niet meer zag.

Na wat zoeken op internet heb ik besloten een lijm te kiezen om de 9 vast te zetten.
Eerst wat lijm op een harde ondergrond uitgesmeerd, toen de 9 daarin gelegd en die vervolgens op de wijzerplaat geplakt. Door het kleverige spul was dat best even stoeien, maar het is gelukt.
Horloge weer in elkaar en klaar. Zoon weer blij!

21 likes

Ik probeer indexen en cijfers altijd vanaf de achterkant van de wijzerplaat te plakken voor het mooiste resultaat. Kan me ook bijna niet voorstellen dar Certina dat zelf vanaf de voorkant zo geplakt heeft.

1 like

Nee, ik denk dat bij een vorige batterijwissel, bij een snelle jongen, Dat cijfer er af is gegaan.
Heeft dat toen geplakt vermoed ik.
Vond het ook al verdacht dat er op een Certina lijm aan de zichtkant van de wijzerplaat zat.
Vanwege de hoeveelheid wijzers die er anders af moesten. Heb ik niet vanaf de achterzijde geplakt.
Is minder mooi, maar in dit geval veiliger.

Dat dacht die snelle jongen ook waarschijnlijk. Hij zit er weer op en je zoon kan er weer meer dan prima gebruik van maken en genieten. Vind het sowieso knap dat het gelukt is vanaf de voorkant zonder er een zooitje van te maken.

2 likes

Als ik het goed zitten er ook drie gaatjes op de [laats van de 9.
Volgens mij is het meer als voldoende om klein beetje snel drogende lijm in de gaatjes te doen en dan de te monteren.
Dan zie je er niets van en kan gewoon gedaan worden zonder de wijzerplaat te demonteren.
Groet
Jan.

1 like

Ik heb je - eerdere draadje - onderschat. Prima resultaat! Ook de chrono-wijzers weer goed uitgelijnd. Ik neem aan dat je de batterij meteen ook vervangen hebt. :wink:

1 like