Citizen 52-0110 duikhorloge, Miyota 8215 urenwijzer hakkelt ?

Hallo,

Ik heb twee Citizen 52-0110 duikhorloges, één bijna mint uit 1978 en de ander uit 1979 met wat gebruikssporen maar ook nog heel mooi.

De laatste draag ik dagelijks en ik heb het uurwerk vervangen door een nieuwe Miyota 8215 (het oude uurwerk ga ik schoonmaken en opbergen)

De 8215 past perfect en loopt in principe goed.

Behalve dat de urenwijzer soms een half uur vooruit verspringt of zelfs een uur. Het is dan dus bijvoorbeeld elf uur maar de kleine wijzer geeft half twaalf aan.

Heeft iemand een idee hoe dat zou kunnen gebeuren ? Ik heb de indruk dat het niet zo is dat de wijzer los zit, als ik er aan voel met pincet dan zit ie gewoon vast.

Groeten,
Bart

Niet eerder gehoord, dat de secondewijzer stottert is een algemeen bekend probleem.

Mooie horloges! Ik kan je helaas niet helpen met je problemen.

Dat kan volgens mij alleen maar als de wijzer los zit.

Weet je zeker dat hij in één keer een stap maakt of loopt hij in het algemeen te snel, ik heb een horloge wel eens een kwartier zien winnen in een uur, maar dan is er iets mis met de balans (verkleeft, magnetisch). Even met een stopwatch een minuut timen op je horloge, dat zou het duidelijk moeten maken.

Ja, op de foto is te zien dat de wijzers niet goed zijn uitgelijnd.
Je hebt het uurwerk vervangen en de wijzerplaat en wijzers overgezet, ik heb zo’n vermoeden dat de wijzers elkaar raken.

Dit was inderdaad zo, ze raakten elkaar licht. Alsnog bedankt, beter laat dan nooit :blush:

PS ik zag dat deze inmiddels op ebay gaan voor 1500 euro!

1 like

Heeft ie 6 jaar in een laatje gelegen, of heb je het eerder verholpen?

Haha nice. 6 jaar later :sweat_smile:

Nee hoor, rond de €500. Kijk maar naar verkochte artikelen.