Citizen 72-6095

Heeft iemand een Citizen 72-6095 met een blauwe wijzerplaat?

Ik zou hiervan graag eens een foto zien.
Ik heb zelf een Citizen 72-6095 met een zilveren en een met de bruine wijzerplaat.
Verder is mij niet bekend of dit horloge ook met andere kleuren wijzerplaat gemaakt is. En omdat ik ze op eBay en buyee niet tegenkom ben ik benieuwd of er mensen op HF zijn die er een in hun bezit hebben?

Zie foto van de Citizen 72-6095 met bruine wijzerplaat

Citizen 72-6095

Citizen 72-6095

Citizen 72-6095

Citizen 72-6095

5 likes

Is dit een zeldzaam voorkomende Citizen en is ergens een catalogus te bekijken waarin deze citizen te vinden is in al zijn verschijningen?

1 like

Gave horloges. Ik kan je helaas niet verder helpen. @Slin , misschien heb jij meer info?

1 like

Hoi…dit is denk ik één met het 6000 uurwerk en die werden veel gemaakt…dus niet zeldzaam…heb je misschien een goede foto van de caseback?

1 like

Bijndeze nog een foto van de achterzijde,

3 likes

Die van jou is volgens mij van Januari 1976…Ik heb deze toen eens gekocht met een 6000 uurwerk…deze zijn wel zeldzaam…TigerXXX


Hier staat 6000 in de caseback gegraveerd…bij jou staat het onder de 6 op je wijzerplaat :+1:t2:

2 likes

Ziet er mooi uit deze Citizen XXX

Ik ben al een behoorlijke tijd op zoek naar een zelfde 72-6095 maar met een ander kleur wijzerplaat. Een paar jaar geleden kwam ik een met een blauwe wijzerplaat tegen die ik toen niet gekocht heb. Daar baal ik wel een beetje van want daarna ben ik geen model van deze 72-6095 meer tegen gekomen.

Geeft het nummer op de achterzijde ook aan hoeveel er van gemaakt zijn?
Toch vreemd dat hier bijna niets van te vinden is?

1 like

Dat is lang zo geweest…over Seiko is veel meer te vinden…Maar Stephen(Sweephand) is toen een blog begonnen over de geschiedenis van Citizen omdat hij dat ook vond…een paar keer via mail contact met hem gehad…aardige man! Maar wat hij allemaal heeft gedocumenteerd staat hier:

Ik heb heel dat blog doorgelezen omdat ik dat zo interessant vond :+1:t2: :smiley:

2 likes

Volgens mij is dit het nummer van de caseback…als je wil zoeken denk ik dat je beter op het uurwerk kan zoeken…dus Citizen 6000…

1 like

Nee …dat gebeurt denk ik alleen maar als het duurdere horloges zijn…Citizen heeft veel massa horloges gemaakt voor de ‘normale man’ met dit doel zijn ze Citizen ook begonnen in 1917 dacht ik :face_with_peeking_eye:

1 like

Bedankt , ook voor de gegevens van het blog. Ik kom al enkele Citizens tegen die ik zelf ook in mijn verzameling heb, ik ga dit ook eens doorlezen.
Bedankt.

1 like

Is deze Citizen Tiger xxx alleen voor de export gemaakt ? Omdat achterop staat water resistant en niet de tekst para water?

Groet Marc

1 like

Hey Marc…nee de horlogemerken moesten vanwege wetgeving volgens mij in 1973 de term waterresistant gebruiken i.p.v parawater of waterproof…

2 likes

Graag gedaan :+1:t2: :smiley:

1 like