Om deze Citizen Quartz aan de gang te krijgen heb ik nog wat bevestiging nodig van kenners
Ik had eerst het vermoeden dat de goudkleurige ring diende om de batterij vast te klemmen. Echter nu heb ik het idee dat de ring vast hoort te zitten aan het batterij dekseltje.
Vooral omdat er een soort laspuntje op lijken te zitten.
Daarnaast dient het draaiden dekseltje ook als schakelaar om het horloge in of uit te schakelen.
Zou ik deze ring kunnen vastlijmen aan het dekseltje op de plaatsen waar de laspuntjes zitten of is het beter dit niet te doen?
Daarnaast de batterij? Net had ik een Quartz van Citizen waar de plus pool van de batterij aan de onderkant hoort te zitten.
Bij deze ga ik ervan uit dat de +. Aan de bovenkant zichtbaaar hoort ze zijn?
Wie het weet mag er iets van melden.
Bij voorbaat dank🙏
Mooi horloge, batterij moet met de min-zijde naar beneden en de rand kan je wel vastlijmen maar gezien de druk die er op komt te staan denk ik niet dat dit lang goed zal gaan. Een vervangende zou denk ik beter zijn.
Als je de batterij erin doet kan je zien of het werkt toch?
Ik gok dat er een te dikke batterij in is gedaan en daarna het deksel dicht ‘gedraaid’ is.
De vorm van het gouden ringetje en de lasnaadjes komen overeen met het deksel en de uitsparingen in de kast. Zonder dat onderdeel kan je het deksel niet vastmaken toch? (Geen schroefdraad)
De deksel heeft inderdaad geen schroefdraad.
Aangezien het eenzeldzame Quartz van Citizen is zal een dekseltje in goede staat zeer moeilijk te vinden zijn.
Gelukkig zit het glas er wel nog op, is slecht zichtbaar op de foto.
Misschien kan je eens nagaan of er een fietsaccu revisie bedrijf bij je in de buurt zit. Die maken gebruik van een speciaal puntlas apparaat, om de cellen met stripjes aan elkaar te maken.
Mogelijk dat ze je kunnen helpen met 4 puntlasjes?
Die ring is blijkbaar ook het bajonet deel van de sluiting. (Ik moet die van mij echt weer es goed bekijken) Lijm zou kunnen werken. Die ring is deel van de aan/uit schakelaar, als die nog werkt.