Citizen aankopen

Ik heb mijn oog laten vallen op een Citizen Promaster type AS4020-28E. Het is de rechtse op de foto. De linker “Nighthawk” vind ik ook mooi maar die kan ik niet vinden in Nederland. Wellicht is dat een ouder model.

Nou kan ik hem hier in Nederland niet vinden onder de Euro 450,-. Ik wil dus eigenlijk vragen of iemand nog een goede betrouwbare website weet waar deze te krijgen is voor een lager bedrag, zeker met oog op de huidige wisselkoers. Nou kan ik hem zelf niet vinden in de US en heb ook ergens gelezen dat dit model nooit in de US is uitgebracht.

Als het zo moet zijn koop ik hem in Nederland, maar ik wil voorkomen dat als ik hem koop en hem hier vol trots laat zien dat mensen opeens met adressen komen waar hij een stuk goedkoper te verkrijgen is.

Is trouwen iemand bekent met TopFlightWatches.com
http://www.topflightwatches.com/citizen/nighthawk/bj7000-52e.html
? Die geven aan dat ze een authorized dealer zijn en dat je 5 jaar wereldwijde garantie krijgt op de Citizen horloges terwijl in Nederland maar 1 jaar geldt.

Alle info is meer dan welkom!

Helaas kan ik je geen tips geven wat betreft internetwinkels
Maar hou wel rekening mee dat als je hem buiten Europa besteld,
je invoerbelasting en BTW nog moet gaan betalen.

Zelf ben ik ook bezig met een Citizen te kopen namelijk
een Eco Drive met maanstand of chronograaf
(AP1014-50A of BL8000-54A)
Ziet er naar uit dat deze (ook) niet in de gewone winkel in Nederland te koop zijn.
:frowning:

Hier een paar voorbeelden voor de Nighthawk:

Dit is de versie zonder radio controlled functie.

http://cgi.ebay.com/New-Citizen-Nighthawk-Eco-Drive-Men-Watch-BJ7000-52E_W0QQitemZ130222733486QQihZ003QQcategoryZ31387QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.com/Citizen-PROMASTER-ECO-DRIVE-Nighthawk-BJ7010-16F-Box-W_W0QQitemZ320252205510QQihZ011QQcategoryZ31387QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Je kunt ook meedoen aan een veiling, heb je hem nog voordeliger, bijv.

http://cgi.ebay.com/CITIZEN-NIGHTHAWK-GMT-DUALTIME-ECODRIVE-FLIGHTMASTERnib_W0QQitemZ220236356289QQihZ012QQcategoryZ31387QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Bij dit adres heb ik al diverse horloges gekocht en is goed en betrouwbaar.

De andere versie is radio controlled en is aanmerkelijk duurder.

Die kan ik nog even niet goedkoper vinden, maar komt nog wel.

Wil je s.v.p de foto anders doen, deze wordt nl. zeer traag geladen. Ander medium gebruiken

Bedankt voor de reacties. Ik heb geen eBay account en ben er ook niet echt zo een voorstander van om daar aankopen te doen. Misschien geheel onterecht, maar het is een gevoel. Toch bedankt voor de moeite Ed, ik had het er even bij moeten vermelden, sorry.

De invoer en BTW zou in principe nog steeds lager moeten uitvallen als de prijzen hier. Ik weet alleen niet of de Douane de BTW berekent over het factuurbedrag van de aankoop of de Nederlandse adviesprijs. Dat moet ik nog even uitzoeken.

Ik zal de foto even ergens anders hosten. Imageshack is ook niet meer wat het geweest is. :wink:

EDIT: Ik kan het bericht niet meer wijzigen dus ik post de foto hier nogmaals via een andere hoster:

Hallo diabloNL

Er zijn toch aardig wat Forumleden die via Ebay kopen en veelal met succes. Ik heb zelf op allerlei gebied al aardig wat gekocht en nog nooit is er iets misgegaan.

Een account is snel gemaakt en je kunt er behoorlijk veel voordeel mee behalen.

Veel verkopers uit Signapore zijn bereid op verzoek een lagere aankoopwaarde op te geven, waardoor de kans groot is dat je niets hoeft te betalen. Bij mij is dat toe nu toe aardig goed gelukt.

Maar goed het is je eigen keuze om het anders te doen.

Ik ga me er maar eens in verdiepen hoe dat eBay werkt. Het kriebelt al een lange tijd maar ben er een beetje huiverig voor. Misschien als ik er wat meer over te weten kom dat ik er wat meer vertrouwen in krijg. Bedankt voor de info!

Ik heb trouwens een probleem ontdekt met het type wat ik wil en het kopen buiten Nederland. Er schijnen twee soorten te zijn. De eerste heeft een Europeese ontvanger en de tweede een Japanse. Als ik hem dus in het buitenland haal en het is een Japans model dan werkt het hele “radio controlled” verhaal dus niet eens.

Ik ga het voor je uitzoeken en ik stuur het antwoord via een PB.

Lacroix Schreef:

http://cgi.ebay.com/CITIZEN-NIGHTHAWK-GMT-DUALTIME
-ECODRIVE-FLIGHTMASTERnib_W0QQitemZ220236356289QQi
hZ012QQcategoryZ31387QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZ
ViewItem

Bij dit adres heb ik al diverse horloges gekocht
en is goed en betrouwbaar.

Ik zie dat deze verkoper als locatie Singapoure heeft.
Vraag me af of je dan geen horloge koopt, wat " een hommage’
aan Citizen is.

Integendeel Henri,

Zoals ik al schreef er zijn diverse Forumleden die in Singapore kopen en er is niets mis mee. Alleen een stuk goedkoper.
Afhandeling verloopt prima en de communicatie is ook OK.
In het begin dacht ik ook hetzelfde als jij, maar dat gaat snel over als je de eerste aankoop thuis krijgt. Kijk ook naar de feed back van deze verkopers, dat zegt ook al iets.

Ik ga geen reclame maken, het is gewoon een tip als je een stuk voordeliger uit wilt zijn. Wel een waarschuwing, “je loopt altijd risico dat je over het aankoopbedrag invoerrechten moet betalen”.

Mijn beste,

Je zou eens kunnen kijken op www.superchrono.com

Dat linker model wat je aangeeft staat daar


geprijsd voor 190 dollar wat op +/- 125 euro komt.
Verzendkosten inclusief.

Heb zelf half februari daar een Citizen duikhorloge gekocht (en weer verkocht) vanuit Singapore binnen 2 dagen in Nederland en daarna bleef hij liggen bij de douane…men twijfelde aan de waarde bladiebla Creditcard afschrift moeten overleggen etc. maar uiteindelijk zonder extra kosten thuis ontvangen :slight_smile: Wel na 1 maand wachten…

Heb gisteren wederom een bestelling geplaatst. Citizen Aqualand (classic) voor mezelf en een andere Citizen voor een collega.
Top klokjes, goede site, goede service en goede prijzen.

Veel succes met de aanschaf !

Groet Patrick

Bedankt voor de tip Patrick! Ik zal er eens een kijkje nemen.

Is dit misschien een optie?

Dit horloge is gewoon te koop bij Neckermann

Ik draag het met veel plezier.

Marco W.

Dat is zeker een zeer mooie klok, maar mijn voorkeur gaat uit naar de klokjes op de foto die ik geplaats hebt. Bedankt voor het meedenken. :wink:

Graag gedaan!

Ben zelf ook wel erg gecharmeerd van de pilot-style horloges van Citizen.

zie ook: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,81976

Misschien kom ik op dit forum nog een keer op een idee voor een nieuw aanschaf.
Succes met je zoektocht en ben benieuwd maar je uiteindelijk resultaat.

Marco W.

Nou, ik heb hem besteld en als alles goed gaat heb ik hem morgen. Foto’s volgen uiteraard! Het is trouwens de Promaster Skyhawk geworden.

Kan niet wachten!

Ik weet zeker dat je hem geweldig vind. Ik ben helemaal weg van de mijne.

Dank je dreski. Ik heb lang getwijfeld over de Nighthawk die jij hebt maar dan de radio controlled versie. Die bruine wijzerplaat is echt heel erg mooi. Wie weet komt die als volgende. :wink: