Citizen air divers

Geachte forumleden,

In mijn collectie had ik tot nu toe maar 1 eco drive, en wel deze:

Helaas wordt de accu niet meer goed opgeladen. Erik (ewatch) is al een tijdje voor mij op zoek naar een passende nieuwe accu, maar tot op heden nog geen succes. Daarom was ik al een tijdje aan het kijken naar een nieuwe eco-drive. Deze week kwam ik er eindelijk een tegen die me wel aansprak. Dit type is alleen in Japan uitgebracht, en is daar al een tijdje te koop. Het is de Citizen Promaster JDM PMX56-2812 eco-drive. Geheel titanium met duratect coating wat erg krasbestendig is. Het horloge heeft veel weg van de SKX serie van Seiko waar ik er al een aantal van in mijn collectie heb.

Zojuist kwam de pakjesman met het horloge. Hierbij dan ook de foto’s (inclusief een foto van het net):

De specs:

  • Eco-Drive Movement
  • Precision± 15 seconds/month
  • Weight 103g
  • Thickness 10.8mm
  • Case Titanium
  • Finishing White IP plating
  • Crystal glass
  • Second hand stop device
  • Charge warning function
  • Overcharge prevention function
  • Rotary bezel
  • Water resistant up to 200 metres

Het horloge heeft een dichte achterkant, waardoor eventueel onderhoud en reparatie via de voorkant moet worden uitgevoerd. Verder heeft de klok een mooie blauwe lume en draait de bezel lekker soepel met genoeg weerstand.

Het horloge draagt erg comfortabel door het lage gewicht van het titanium. De bezel is erg donkerblauw (lijkt soms wel zwart). De wijzerplaat heeft een mooi blauw sunburst effect, maar bij minder licht lijkt deze wel zwart.

De band voelt erg solide aan en heeft een aparte duikers-extensie wel ik nog nooit ben tegengekomen (een soort schuifsysteem).

Natuurlijk ook nog even een pols-plaatje:

Conclusie: een erg comfortabele duiker die je niet zo snel zult tegenkomen in Europa. De kwaliteit is gewoon goed zoals je mag verwachten van Citizen.

2 likes

Mooi horloge, is de band ook van titanium?
Hoe groot is hij?
Voor mij zie ik 1 klein minpuntje, persoonlijk vind ik de cijfers niet zo passen bij dit horloge.
Veel plezier met deze beauty.

@sorcees:
Band is ook titanium met coating
41mm zonder kroon

Die mag gezien worden! Mooi! (tu)

Gave duiker.
Die coating op het titanium is heel erg mooi.

Hoi,

Gefeliciteerd Mako.
Prachtige duiker uit een goed “huis”.

Tot voorkort had ik er ook zo Ă©Ă©n. :wink:

proost,
Elf.

Dat ziet er zeker goed uit,mooi klokje gefeliciteerd ermee (tu)

GR harb

Mooi nieuw horloge!

Hoe oud was je vorige horloge? Ik ben wel benieuwd wat de levensduur ongeveer is van zo’n eco drive…

@scg: Ik kan je niet vertellen hoe oud mijn vorige is. Ik heb het horloge ook maar tweedehands gekocht.

Mako,

Hoi heb je dit horloge nog

Grt ed

Gave klok zeg. Zelf heb ik oude NY0040 die al bijna twintig jaar zn werk doet maar dat is natuurlijk geen eco-drive. Ik zit er wel eens aan te denken om weer een quartz klok op te nemen in de verzameling. Al is het alleen maar dat ik zo kan pakken zonder m eerst in te moeten stellen :smile:

Deze heeft mij in ieder geval op ideeën gebracht :wink:

Mooie Citizenđź‘Ť

Topic uit feb. 2011 :slight_smile: