Citizen aqualand classic met waterschade...En nu?

Ik ben in het bezit van deze Citizen aqualand classic met waterschade.
Kan deze nog gered worden door bijv. volledig vervangen binnenwerk?

Dank!

3 likes

Geen idee eigenlijk…even contact opnemen met Stamm Rijswijk B.V dat is een Citizen Repair Centrum. Weet wel dat die horloges al een hele tijd niet meer geproduceerd worden dus misschien hebben ze nog een donor uurwerk liggen…Voor de opvolger is nog genoeg te krijgen dat weet ik wel(JP2000-08E) Succes!

Bestaan die nog? Ik kom niet echt ver op Google.
Staat dat het een groothandel is. Maar geen website oid.

Na mijn weten bestaan ze nog steeds. Gewoon even bellen dan weet je het antwoord :slightly_smiling_face:

Ik had inderdaad Stamm Rijswijk reeds voorbij zien komen. Ik ga die eens bellen.

Dank voor de snelle reacties!

1 like

Volgens mij doen die geen particulieren meer, alleen juweliers.

1 like

Nieuwe plaat, nieuw binnenwerk, nieuwe wijzers… Ik zou een nieuwe kopen. (Als donor gebruiken of deze kast als reserve houden)

Ik wil het horloge redden. Wij gaan samen namelijk way back through memory lanes…

1 like

Wellicht kan @Abel ook nog iets voor je betekenen.

1 like

tuurlijk kan die gered worden maar of je bereid bent, de dure kosten te aanvaarden van het repareren ervoor.

Kom je in alle topics zaniken over kosten?

2 likes

Deze is enkel in 1992 gemaakt. Dus dat gaat niet lukken.

@alexth72 Wel ben ik heel veel onderdelen om deze heel erg mooi te maken.

Het enige wat ik niet over heb is een uurwerk. Die moet je er bij zoeken.

uurwerk kan je gewoon refurbishen uitelkaar halen en in een supersonisch bad?

sowieso de wijzerplaat kan altijd nog opgemaakt worden als je dat zou willen.

Ja. Heel misschien… Dit blijft een geval waterschade. Als de print stuk is en die kans acht ik 100% heb je toch een donor nodig.

Deze delen zijn niet verkrijgbaar. Wijzers en wijzerplaat nog wel. Bezel ring ook niet. Maar ik heb onlangs een partijtje gekocht, bij een juwelier in het buitenland. Die heeft vermoedelijk een oude citizen onderhoud zaak inboedel gekocht.

bezel kan er aftermarket op? of is dat geen oplossing een nieuwe insert nieuwe pakkingen moet die ook sowieso hebben.

Nee. Is er niet. Dit is geen Seiko of Vladivostok oid.

1 like

bezel ring kan geregeld worden met een 3d printer bijv.

Niet op reageren :innocent:

2 likes

we zijn hier toch om mensen te helpen of ben ik gek?