Ik heb een citizen duplex gekocht voor 50 tientjes. Met een ER storing vorige exemplaar had dat ook. Ik heb bij mn nieuwe exemplaar batterij vervangen. Reset zoals in het boekje gedaan. Maar ER storing verschijnt na 3 seconden en blijft knipperen. Kan iemand mij vertellen wat ik nog kan proberen. Of is dit idd einde horloge?
Kan het zijn dat de sensor vies is? Ik heb er ook ooit een gehad. Misschien even tijdje laten weken in een lauw sopje?
Helaas dat is een geval van of lintje stuk naar de sensor. Of printplaat bij de sensor beschadigd door demontage.
Reparatie is nog al duur. Probeer een juwelier / duikwinkel te vinden die niet veel hoeft te verdienen. Stam Reiswijk is de reparateur. Prijzen zijn in het algemeen redelijk. Maar de juwelier verdubbeld vaak de prijs.
Trouwens dit is een met aqualand op de wijzerplaat. Een redelijk zeldzame uitvoering.
Bedankt voor de tips ik ga dadelijk het horloge in een lauw sopje zetten. De sensor is dat dat goud kleurige dopje of dat grote ding op 9.00 uur ?
Dat goudkleurige dopje is water sensor. Druk sensor zit achter Het roostertje.
Sopje zal helemaal niets uitmaken vrees ik.
Idd lintje stuk na de water druk sensor achter dat roostertje