Citizen aqualand, nog te redden?

Ik heb een tijdje geleden een aqualand geërfd mijn oom. Het ding is niet meer in mint condition op zijn zachtst gezegd maar het heeft wel emotionele waarde. Toen ik hem kreeg stond hij al stil en dat is nu alweer een paar jaar geleden. Bij de lokale citizen dealer langs geweest en die kon er niet zo veel mee behalve opsturen á 60 euro. Omdat ik hen idee had of hij het nog doet vond ik dat een beetje zonde en dus heb ik bij een niet citizen dealer de batterij laten vervangen . Helaas zonder resultaat. Het gaat er mij niet om of het horloge nog te gebruiken is als duikhorloge maar het zou fantastisch zijn als ik er vaker dan twee keer per dag de tijd op kan aflezen! Wellicht dat hier iemand mij nog zou kunnen helpen? Is er een alternatief uurwerk dat hier in zou passen?

Bedankt!

1 like

Een beetje juwelier kan het uurwerk doormeten en het onderdeel bestellen wat kapot is. Dat is bij de Baume van mijn vrouw ook gelukt.

Vaak helpt het als het uurwerk wordt schoongemaakt als er bij doormeten niets wordt gevonden. Dan kan het vuil zijn.

Hier was toch al een topic over? Weet zeker dat ik dit horloge eerder heb gezien :worried:

Is er niet gewoon een miyota uurwerk te vinden die daarin past c.q. op ebay hetzelfde uurwerkje kopen?
Volgens mij is dat niet heel erg duur.

Ik zal eens kijken op ebay!

1 like

Heb je het wijzerplaatje ontvangen? Ik heb nog geen reactie gezien :sunglasses:

Één van de mooiste duikhorloges ooit. Dieptemeter die per 10cm de diepte aangeeft. Voor die tijd (jaren 90) een absolute topper die toen 999 harde Guldens kostte. Repareren moet zeker mogelijk zijn en met zijn emotionele waarde zou ik dat ook doen.

4 likes

Nope, zit nog met smart te wachten

1 like

Je moet na het vervangen van de batterij een paar handelingen uitvoeren zoals beschreven in de handleiding voordat de boel terug aan de gang gaat , heb ik met mijn aqualands ook altijd moeten doen …
Sommige juweliers weten dit niet en gaan er dan maar vanuit dat het uurwerk stuk is :persevere:

3 likes

Mooi setje @Hendrixxx !

Begrijp ik het goed dat jij zelf de batterij verwisseld? Waar heb je dan de kastopener vandaan, want dat is wel een speciale als ik me niet vergis.

Ja dat had ik ook al gelezen en aan de juwelier doorgegeven. Kroon uit, alle knoppen in drukken en dan de kroon er weer in zo even uit mijn hoofd. Ik heb gevraagd of ze hem open zouden laten zodat ik er zelf nog een batterij in kon zetten en heb het een en ander geprobeerd. Een keer gaf hij nog een piep maar behalve dat de dieptewijzers af en toe wat bewegen gebeurt er nada met het uurwerk… :frowning:

Hij is binnen :slight_smile:
Bedankt voor de snelle afhandeling een de goede verpakking!

1 like

Gewone kast opener kan ook mits het deksel niet te strak dicht zit. Meestal worden ze veel te strak dicht gedraaid en dan ben je met een gewone kast opener kansloos.

Mooi vlot. Succes, en we zien het resultaat vanzelf langskomen.

Ik doe het met een circlipstang die ik in de garage gebruik , de ronde punten passen er mooi in , genoeg druk op de kast is wel nodig om krassen te vermijden …

Dat zou ik niet aandurven, als je eenmaal uitschiet dan vergeef ik me dat nooit.

Hetzelfde heb ik nog niet gevonden.
Enig idee hoe ik erachter kom welk uurwerk er nog meer in zou passen?

Poeh, www.thewatchsite.com gok ik.
Citizen en Seiko forum, daar zal iemand het wel weten.

No balls no glory :wink:

2 likes