Ik ben al enige tijd op zoek naar een citizen aqualand promaster om als werkhorloge te kunnen dragen. Nu ben ik eigenlijk benieuwd of ik hiermee niet heiligschennis pleeg en hoop dat jullie mij van meer informatie kunnen voorzien.
Hoewel ik voor mijn beroep duiker ben zal ik dit horloge niet onderwater dragen, maar tijdens werkzaamheden aan dek of op het land. (Dit is wat “lomper” werk en ben ook bang dat een horloge hier niet ongehavend uit zal komen na verloop van tijd)
Afbeelding als voorbeeld
Lijkt me perfect als werkhorloge en zeker gezien jouw beroep.
Ik ben geen duiker maar ik draag de mijne al jaren met plezier! Soms getwijfeld om te verkopen, maar gelukkig is dat nog niet gebeurd. Hij blijft voorlopig.
Op het moment niets meer in het werk.
Buiten het werk om een pontos S diver of een Breitling navitimer (wanneer deze weer hersteld is)
Heiligschennis, omdat ik het horloge steeds minder tegenkom en het idee heb dat het een liefhebbers horloge begint te worden.
Nou toevallig ben ik zojuist op mijn speurtocht naar oude horloges eentje waar ik van vergeten was dat ik hem had tegengekomen.
Misschien hier maar weer een batterij in laten zetten dan.
G-shock ben ik persoonlijk niet zo’n fan van en die citizen vind ik juist wat beschijdener.
Ik heb de JP ook gehad en had hem aangeschaft met hetzelfde doel, een betrouwbaar werk horloge die er nog fatsoenlijk uit ziet ook. Echter na 3 maanden zag het horloge eruit alsof hij 5 jaar oud was, het glas is erg gevoelig voor krassen en vegen.
Dit was mijn eerste horloge welke ik nog steeds met plezier draag bij elke omstandigheid. Of ik nou in de tuin aan het werk ben of in de kroeg, deze kan altijd. Het mooie vind ik dat de opgelopen schades mij herinneren aan de dingen die ik heb meegemaakt tijdens het dragen. Ik doe 'm nooit weg!
Ben zelf parket legger en tijdens mijn werkzaamheden draag ik hem altijd, nu al ruim 10 jaar,
het vreemde is dat ik ook nog nooit de batterij heb moeten vervangen ,
vind er nog best wel goed uitzien na al het zware werk .
Heb mijn JP2000-08E in 2013 splinternieuw gekocht en er zit nog steeds dezelfde batterij in. Ik denk als je de functies bijna niet gebruikt dat een batterij dan een jaar of 6 mee gaat. 10 jaar is wel heel erg lang hoor…