Citizen Aqualand terug van juwelier

Vandaag mijn horloge weer opgehaald bij de juwelier.
De batterij was aan vervanging toe en de wijzerplaat was na al die jaren (heb hem in 2003 nieuw gekocht) z’n gele kleur aan het verliezen.
De rubber band die er op zat was de eerste, ook deze was aan vervanging toe. Onvoorstelbaar dat zo’n band 16 jaar mee gaat. Ik draag hem echt veel.

Tijd voor serieus onderhoud dus.
Ik had een paar jaar geleden al eens bij de juwelier geïnformeerd naar een nieuwe wijzerplaat maar deze bleek niet meer besteld te kunnen worden.
Dankzij het forum, special thanks to @Abel, heb ik weer een frisse plaat!
De rubber band heb ik laten vervangen voor een mooi stalen exemplaar, die is nog wel nieuw te ‘krijgen’.
Om deze nieuwe band mooi aan te laten sluiten bij de toch wel gebruikte kast heb ik ervoor gekozen hem licht te laten polijsten.

Ik ben erg content met het resultaat!

Voor:


Na:



Hier ga ik weer jaren plezier van hebben!

Groet, Gerard

31 likes

Ziet er weer strak uit. Leuk tijdloos model is dit. :ok_hand:

1 like

Dit is gewoon weer een leuk verhaal. Graag meer hiervan.

1 like

Nou geniaal, mooi geworden :+1:

Leuke hobby duplex sparen. Ik ken er meer die dat doen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Even voor inspiratie:

9 likes

Mooie collectie! Kost je een kapitaal om alle batterijen te vervangen (mits je ze op druk zet) :grin:
Ik zie er wel een paar nieuwere modellen tussen zitten.

1 like

Nieuw doe ik niet aan :sweat_smile::slight_smile:

Alles is een jaar of 10 tot dik 30

1 like

Goedemorgen. @Abel & @Gerard-zelf , welke juwelier heeft deze reparaties verricht? En waren de kosten een beetje te doen?

Ik heb een citizen duikertje met een ‘krasje’ :relaxed: in 't glaasje. Mijn horloge is tevens toe aan een afstel beurt, de dieptemeter functie is niet meer te calibreren…

2 likes

Ik doe het zelf. Alleen niets wat met duiken te maken heeft.

1 like

De service die ik heb laten doen is eigenlijk puur cosmetisch. €80,00 voor batterijwissel, licht polijstwerk, plaatsen nieuwe band en plaatsen wijzerplaat. De band zelf €125,00.
Ik ga altijd naar juwelier van Dam in Ermelo, het polijstwerk en de band erop zetten hebben zij gedaan. Om de rest te laten doen hebben ze hem opgestuurd naar Stamm.

Groet, Gerard