De Citizen Attesa modellen zie ik niet vaak voorbij komen hier. De zoekfunctie levert wat resultaten, enkele recent, sommige al uit een flink verleden. Wat zijn de ervaringen? Is het het Citizen antwoord op de Seiko Astron? Worden ze hier niet geleverd (behalve uiteraard via internet)? Hoe is de prijs-kwaliteit verhouding? Ik zie er veel op Chrono staan, maar hier dus niet. Heb zelf interesse in enkele modellen maar zou vooraf graag een beter gevoel krijgen bij wat ik dan eventueel aanschaf.
Benieuwd naar jullie ervaringen/kennis.
Geen ervaring mee maar onlangs informatie opgezocht voor een forum lid die een radiogestuurd horloge zocht.
De goedkopere Citizen Attesa zijn uitgerust met het H100 kaliber welke alleen in Japan synchroniseren via een tijdzender.
Kijk dus goed uit en koop een model dat synchroniseert via GPS.
waardevolle info, dank. Het is mij vooralsnog onduidelijk welke JDM zijn (en dus waarschijnlijk alleen via die lokale zender kunnen functioneren) en welke de overige. Zoals gezegd, op andere sites staan er een hoop. Moet ik zonder meer opletten.
Nogal weinig respons verder. Iemand nog een reactie op mijn diverse vragen betreffende de Attesa?
Heb er één via het forum gekocht, een limited edition, en ben er nog steeds superblij mee. Super accuraat, perpetual calender, titanium en glide lock. Zeker aan te bevelen. Referentie: Citizen Attesa JOUNETSU COLLECTION Limited Model CB3016-51Z
Mooi ding inderdaad. Toch even verder kijken.
Mooi horloge! Dit model synchroniseert wereldwijd met tijdzenders.
Klopt, altijd mooi om te zien als je hem na een tijdje uit de doos neemt.
Hey man, mischien heb je de mijne al zien voorbijkomen?
Oke, mijn bevindingen…
Zalig uiteraard door het supertitanium van citizen, de afwerking is van zeer hoog niveau naar mijn mening. Hetzelfde als bij de astron.
Ik heb mijne gekocht via horloge.be/nl dus ik ben hem gewoon kunnen gaan bekijken en gaan afhalen.
Er staan er regelmatig op hun site, wel nieuwprijs uiteraard.
Ja het is echt wel een perfecte concurrent van de astron.
Het enige dat je met de astron hebt is dat het gpssignaal overal ter wereld op te vangen is en de radio van de attesa als je dicht genoeg bij een atoomklok bent.
Ik dacht wel dat hij elke atoomklok kan ontvangen als ik het goed heb.
1 heel groot voordeel van de attesa vind ik juist het radiosignaal.
Bij de astron is het een ramp als je in een gebouw staat vind ik persoonlijk en dat heb je met de attesa veel minder.
In hetzelfde shopping waar ik mijn astron kocht en waar hij niet kon linken binnen was het voor de attesa geen probleem.
Het gaat ook enorm veel sneller dan bij de astron.
Gevoelsmatig vind ik de astron beter in elkaar steken vooral omdat ik van grotere horloges houd maar ik vind de technologie van de attesa beter.
Ik kan er niet omheen dat het signaal veel sneller is en beter werkt als het gaat ivm binnen staan.
Als je nog iets wil vragen mag je het gerust vragen

Ow ja! De mijne is ook uitgerust met citizen’s lunarprogramma, de moonphase word hierdoor juist gezet via het ontvangen signaal

Voila u vraagt