In mijn jeugd (35 jaar terug) ben ik in het bezit geweest van een Citizen automaat (geen chrono).
Wat mij echter opvalt is dat er heel veel mooie Seiko’s 5 op dit forum opduiken maar geen Citizen automaten. De oplaag zal veel minder geweest zijn maar er zal toch wel 1 forumlid zijn die hier een foto van zijn Citizen wil plaatsen.
Alle citizens die ik heb.
gr.
Peebee
Zijn erg mooi, de mijne had een vierkante groene wijzerplaat met afgeplatte hoekjes.
Het glas liep ook wat omhoog van de zijkant met 2 randjes in het glas.
Ik heb dit model getracht te zoeken op het web, nog niet kunnen vinden.
Deze Vintage Citizen Chronograph Flyback:
Ik ben een fan van het Citizen automatishe uurwerk (de 8200), omdat het er met een beetje fantasie als een Duits 3/4 platine uurwerk uitziet.
Hier is een foto, van mijn enige Citizen, die ik eigenlijk voor een ander doel had gemaakt (het glas).
Twee automatic duikertjes van Citizen
(foto’s geleend)
Dag meneer Ruud deVries;
ik weet niet of u een horloge als dit bedoeld , maar het is een Citizen, geen chrono, maar wél automatish,waterdicht tot 100 m,… en, het mooiste van dit alles,…ik ga hem straks ophalen!
maar ik ben zó nieuw op dit forum dat ik nu nog niet weet hoe een foto te plaatsen,… dus die volgt nog!
Welkom en aan een Citizen zal je je nooit een buil vallen. Heel veel waarde voor het geld en wat je laat zien ziet er gaaf uit. Hier een plaatje van de mijne
De enige die ik zo snel vinden kon…
Zie link:
http://www.70s-watches.com/a_to_m/citizennov.html
Groetjes Martin.