Goedenavond allen,
Mijn vader heeft zijn vader deze Citizen automaat ooit cadeau gedaan.
Wie kan me hier iets meer over vertellen? Ik kan op internet helaas weinig vinden. Hij moet wel nodig schoongemaakt worden in ieder geval!
Goedenavond allen,
Mijn vader heeft zijn vader deze Citizen automaat ooit cadeau gedaan.
Wie kan me hier iets meer over vertellen? Ik kan op internet helaas weinig vinden. Hij moet wel nodig schoongemaakt worden in ieder geval!
Jaren '70 citizen Je kan het plastic glaasje eenvoudig poetsen met wat koperpoets en een oude handdoek. Mijn vriendin heeft een dames versie met datzelfde kroontje (?) op de wijzerplaat.
Ik had inderdaad al wel iets op een Spaans forum gevonden dat hij uit 1975 kan stammen.
Hallo Stefan,
In deze thread
staat hoe je het serienummer kunt herleiden naar een productiejaar.
Verder een leuk horloge die gewoon even een poetsbeurt nodig heeft. Als het plexiglas is dan kun je zelf de krassen eruit poetsen. Als je de dezelfde stappen volgt zoals jouw Citizen is schoongemaakt dan ziet hij er weer uit als nieuw. Vergeet niet foto’s te maken!
Deze man schijnt ook alles over Citizen’s te weten!
Bedankt voor de tips!
Ik ben er alleen nog steeds niet achter hoe oud hij is. Ik kwam er na een uur googelen achter dat er ook eentje op Marktplaats staat, en die komt uit 1971 (iemand van hier toevallig?). Nummers op de achterkant komen overeen. Dus dan kan ik er wel vanuit gaan dat deze ook uit 1971 komt lijkt me.
Als ik een gok zou moeten maken aan de hand van de methode die staat op de link van gschoots, dan zou ik zeggen het eerste nummer (na de 4-) is een 6, en je denkt de jaren 70, dus ik zou zeggen 1976, de 2e en 3e nummer zijn 01 wat volgens die methode neerkomt op de eerste maand, dus ik zou zeggen januari 1976…
Maar dat is puur aan de hand van de link van thewatchforum.co.uk…
Ik heb een mailtje gestuurd naar service@citizenwatch.de en kreeg binnen een half uur antwoord! Ook op mijn vervolgmail kreeg ik erg vlot reactie. Top!