Citizen AV0020-55H info gevraagd

Beste forumleden,
Ik ben op zoek naar een nieuw horloge. Ik heb nu al 14 jaar een Certina DS Cascadeur en mag van mezelf een ander uitzoeken.
Ik vind de Citizen AV0020-55h wel een mooie klok en heb op internet veel gezocht.
Ik wil in ieder geval het saffierglas, dus niet die voor de amerikaanse markt (die heeft ook een ander productnummer)
Gewaarschuwd voor imitaties let ik op alle details en nu valt mij op dat ik foto’s zie met verschillend uitgevoerde knoppen.
Ik probeer de links:
http://www.creationwatches.com/products/citizen-promaster-47/citizen-promaster-titanium-eco-drive-chronograph-av0020-55h-av0020-men-s-watch-752.html
en
http://watches-on-time.com/2011/12/citizen-av0020-55h-promaster/

Heeft iemand een idee of de knoppen bij latere productiedatums veranderd zijn, of is de ene imitatie (en welke dan) Wie kan me helpen??

Ook de jw0097-54e is een mogelijke kandidaat voor het opvolgen van mij certina. Ik vind alleen de 24 uurs aanduiding flauwekul en heb verder het liefst een analoge stopwatch secondenwijzer omdat ik dat nu gewend ben.
Hoop op reacties,
Vriendelijke groeten,
Micha

Wellicht dat ik iets mis maar ik zie zo geen verschillen
in de knoppen bij de voorbeelden die je geeft. De ene foto is wel een stuk
duidelijker dan de andere, ligt het niet daar aan?
Wil je imitaties uitsluiten koop dan bij een betrouwbare verkoper/(web)winkel en bij twijfel hierover hier op het forum nog eens navraag doen.

Verder vind ik het beide hele mooie Citizens dus succes met zoeken
en de aanschaf.

Houthakker Schreef:

Wellicht dat ik iets mis maar ik zie zo geen
verschillen
in de knoppen bij de voorbeelden die je geeft. De
ene foto is wel een stuk
duidelijker dan de andere, ligt het niet daar
aan?
Wil je imitaties uitsluiten koop dan bij een
betrouwbare verkoper/(web)winkel en bij twijfel
hierover hier op het forum nog eens navraag doen.

Verder vind ik het beide hele mooie Citizens dus
succes met zoeken
en de aanschaf.

Bij de 1e foto zijn randjes van de drukknoppen dun en op de 2e foto zijn ze heel dik. Even een paar keer heen en weer tussen de foto’s en dan zul je het zien.

@labolava, van harte welkom. Kan helaas geen antwoord geven op je vraag. Hopelijk dat iemand anders hier 't wel kan. Welke van de 2 vind je trouwens mooier?

Overigens zijn er ook Citizen’s met analoge stopwatch wijzers en radio controlled. Erg handig dat ze zichzelf op de juiste tijd zetten. Ik heb deze, welke in verschillende uitvoeringen is uitgebracht

Oh ja, is wel slechts een 60 min stopwatch. Ik had het beter gevonden als die 24 uurs hand de stopwatch uren zou aangeven.

dank vastvoor de reacties, van die radio controlled vind ik vervelend te schakelen tussen tijd en stopwatch, de knopjes van die bij creationwatches staat spreken mij meer aan.

labolava Schreef:

dank vastvoor de reacties, van die radio
controlled vind ik vervelend te schakelen tussen
tijd en stopwatch,

Dat is waar, als je de chrono vaak nodig hebt is 't wel wat lastig. Daarentegen kun je em ook gewoon op chrono laten staan. Tikt alleen je secondewijzer niet en heb je geen dagaanduiding. Hij heeft wel meer functies. Dat sprak mij erg aan.

de knopjes van die bij
creationwatches staat spreken mij meer aan.

(tu) Mij ook, geven em iets klassiekers en sportievers dan die 2e versie.

Suc6 met je quest!

Zonet besteld bij creationwatches.
De AV0020-55H.
Nu een dag of 5 tot 10 gespannen achter de voordeur liggen :wink:
Groet Micha