Citizen B52806 en Kelvin B: 2 Vietnam veteranen

Ze zien er nog zo mooi uit, vandaar mn vraag (Ik er onterecht vanuit dat een combat watch combat sporen ‘moet’ hebben, onzin natuurlijk :slight_smile: )
Verzamel je combat horloges? (vanwege de 6105 in je andere topic)

Mijn (nieuwere) model

a047d2a5b88c0c4f282ffdda01370b9f8392bf29_1_690x460

2 likes

mss heeft hij niet veel combat gezien, kan ook hé. . Met de artillerie sta je vaak ettelijke KM verwijderd van het front en van de close range contacten. Als actief militair, en vroeger vaak op het terrein . kan ik je garanderen dat een klokje enorm afziet als je wel betrokken bent in de echte actie. Zand, springen, sectie tactiek, putjes graven, sluipen, in nabije def zietten, duiken, water, een tik hier en een tik daar laten gegarandeerd sporen na. Waarom denk je dat veel militairen G-shocks dragen!

1 like

@ernst, Tja, wat is dan precies een combat watch… Dit was in die tijd 1 van de beschikbare horloges in de PX van de Amerikanen. Gewoon een betrouwbaar, waterdicht horloge, net als de Seiko 6105 die daar veel gedragen werd. Ik denk dat die betrouwbaarheid een eerste vereiste was. Bij de een zal hij inderdaad meer geleden hebben dan bij de ander…

@Yoeri40, kun je je Herman en de Cadi wagen nog herinneren? Man, man, wat keken we naar hem uit als we daar koud en nat op de hei zaten en hij aan kwam hobbelen met z’n VW busje. Hete koffie en grote stukken gevulde speculaas… Wat een tijd. :wink:

Herman en de cadi ken ik niet , wel mie tet. Belgische militairen weten zeker waarover ik praat!

1 like

Prachtig exemplaar en een werkelijk geweldig verhaal. Als liefhebber (vreemde omschrijving maar enfin) van alles Vietnam oorlog gerelateerd kan ik zo’n verhaal, achtergrond en stukje geschiedenis zeer waarderen. Dank voor het delen en geniet van de nieuwe aanwinst. :+1:

1 like

Dank je @daffie, heb je het interview gelezen? Heb dat zelf recent weer eens gedaan en kan er nog steeds ontroerd van raken. Zeker nu ik op Netflix de documentaire “The Vietnam War” heb gezien. Wat een ellende, wat een zinloze toestand, al die jonge gasten die er zaten…

1 like

Same here. Zeer triest allemaal. Wat een bizarre tijd.

Het interview zojuist gelezen. Een bijzondere aanwinst, eentje om te koesteren.

Voor andere geïnteresseerden…hieronder de directe link.

2 likes

Ik kende het verhaal, weet nu ook wie er achter zit :grinning:
Met Stephen (sweephand) heb ik meerdere malen contact gehad.
De kroon van mijn B52806 is NOS en werd me door Stephen aangeboden, zoiets is normaal gesproken niet te vinden.
Hierbij nog een foto voor restauratie/service door Richard Askham met oude kroon en glas

1 like

Geweldig Wim! En je hebt de originele bezel! Prachtig horloge en super zeldzaam. Ik heb al jaren contact met Stephen, misschien wel de belangrijkste speler in de Vintage Citizen wereld.

Dank voor deze bijzondere foto,
Bert

Heel mooi verhaal, dank voor het delen. Nu ben ik ook meteen nieuwsgierig naar dit model en hoe een beadsofrice draagt op mijn NY0040.

1 like

Prachtig horloge Ernst! ongepolijst, vlekkeloos glas en bezel, wees er zuinig op… :wink:

Wauw !!!

Deze vertellingen ontroeren .

Cheers, op deze “Kiwi” genaamd Kelvin met z’n uitstekende Citizen keuze.
.
.
:wine_glass:Elf

1 like

Mooi verhaal en heel mooi horloge

1 like

@watchup, wellicht ten overvloede, heb je ook het interview gelezen?

Hartelijke groet,
Bert

Hij maakt hem gewoon. :joy:

On topic: mooi verhaal!

Dank je @pasd. Ik zal er binnenkort eens een Topic aan wijden…

Grtz
Bert

1 like

Yep I did. Dit gaf mij net het “ontroerende”! Als geschiedenis “liefhebber” voel ik altijd de vibes van “het hoe en wat”, of ik nou in een oud Romaans kerkje ben in Frankrijk, Piramides in Egypte, de vertellingen van mijn 91 jarige oom die de Razzia van Rotterdam aan de lijve heeft ondervonden en bij terugkomst in NL gelijk door kon naar naar Indonesië voor z’n dienstplicht. ( zucht) ,enz.enz.
Dus…!

2 likes

Prachtig verhaal, heel veel draagplezier.

1 like

Dank voor deze mooie reactie @watchup. Ik heb ook een grote interesse in historie. En ik heb een enorme passie voor horloges. Nog nooit zijn deze 2 dingen zo dicht bij elkaar gekomen als met het horloge van Kelvin. Als ik hem om heb en ik loop in het donker van de badkamer naar de slaapkamer voor de nacht, dan hou ik mijn andere hand om hem heen, om te voorkomen dat hij het kozijn/de muur raakt… heb je ooit zo goed voor een horloge gezorgd?

1 like

Je draagt letterlijk geschiedenis. Brrrrrrr., rillingen. :+1:

1 like