Citizen BJ7010-16F

Al een hele tijd zat ik er stiekem naar te loeren op internet. En dan komt er gewoon een moment van zwakte dat je toegeeft. Jullie herkennen dat gevoel vast! :smiley: Voilà, 't is een Citizen uit de Promaster-lijn: de BJ7010-16F. Een Eco-Drive, dus die heeft aan licht genoeg.
Mijn eerste indruk is positief. Hoewel-ie een rvs kast heeft, voelt het horloge aangenaam licht aan de pols. Minpuntje vind ik dat de secondewijzer nét niet helemaal op de indexen aansluit - hij zit er net een halve mm naast. Of ben ik te kritisch?
Over de leren band ben ik het nog niet helemaal eens met mezelf. Althans, de band is oké, maar de vouwsluiting is niet zo mijn ding (voelt niet solide, maar zal het ongetwijfeld wel zijn). Na verloop van tijd zal er wel een andere band aan komen.
De witte slide rule vind ik te gek. Er bestaat ook een versie met een zwarte slide rule, maar het zwart-wit contrast bevalt me. Berekeningen zal ik er niet mee uitvoeren, maar ik vind 't een fraai gadget, wat dit horloge helemaal compleet maakt. Dat geldt ook voor de rood-witte 24-uurswijzer. Ik doe er niets mee, maar hij geeft het horloge nét dat ene beetje extra charme.
Netto onder de streep vind ik dit een schitterende klok. Die gaat nog wel de nodige draagtijd krijgen. (tu)

Hele mooie klok hoor! Welkom bij de Nighthawk club. Ik draag de mijne ook met veel plezier. Overigens gaat die van mij ook een beetje over de indices heen maar dat mag de pret niet drukken. Je ziet dit soms ook bij horloges die het tienvoudige kosten. De aanduiding voor een tweede tijd vind ik nog steeds briljant gevonden.

Ik las op internet dat dit min of meer een zwakke plek is van deze horloges. Het komt dus meer voor.
Aan een stalen band vind ik 'm trouwens ook schitterend! (tu)

Mooie klok. Gefeliciteerd met je aankoop.

Mijn beste,

Van harte Paul, met deze robuuste verworvenheid.

En wat geeft dat jou een heerlijk gevoel,
een gevoel van jubel en van joel
Paul kan nu de hele dag wel zingen
en nog meer van die gekke dingen

Tja, Paul en zijn horloge,
dat voelt een heel stuk beter aan
zij zullen er samen, weer tegen aan kunnen gaan.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Gefeliciteerd en veel draagplezier (tu)

Radjoe

Mooie klok, wel een drukke plaat, ik hoop dat je er veel plezier aan beleefd.

Mooie, stoere aanwinst, gefeliciteerd (tu)
Zoals al gezegd, wat druk, maar da’s volgeng mij de bedoeling :slight_smile:

Veel plezier ermee,

Martin

(tu) Erg fraai ! Veel draagplezier !

Mooi horloge ik heb er zelf ook al een paar keer naar gekeken en nu ben ik weer aan het kwijlen gefeliciteerd ermee

gr Pieter

Ik heb hem zelf ook, in het zwart, op staal.

Bevalt super, zo’n Eco-Drive voor erbij is altijd handig.

Veel draagplezier! (tu)

Prachtige klok, Paul !!!

Heb je er ook zo’n ECO-doosje bij ?

= een doosje met een schuin plexi deksel, dat licht doorlaat.

Handig om je horloge weg te bergen - zo valt het nooit stil.

( Wel niet IN de kast zetten hé :smiley: )

@Marc-B1: Nee, zo’n doosje had ik er niet bij. :frowning: Dit zijn dus wel horloges die je niet moet opbergen in je horlogekoffertje. En zo heeft deze een prominente plek gekregen op mijn nachtkastje - voorzover hij niet aan mijn pols bungelt. Bijkomend voordeel 's nachts: de lume is genadeloos goed! (tu)