Citizen BL7090-57E ervaring met kopen mij Neckerman

Ik ben van plan om een horloge te kopen, ik heb hiervoor al een tijdje op internet rond gekeken, en heb heel wat moois gezien. toen kwam ik bij Neckerman de bovengenoemde Citizen tegen http://www.neck.nl/produkt/produkte.mb1?fh_url=fh_secondid%3D10844845%26fh_eds%3D%c3%9f%26fh_session%3DpNcILPtLSND_P_8rlPe12_jHzWHQLPz9%26fh_location%3D%2f%2fnecknl%2fnl_NL%2fcategories%3c%7b10002981%7d%2fcategories%3c%7b10002995%7d%2fcategories%3c%7b50000867%7d%2f_brand%3dCitizen%26fh_refview%3Dlister%26fh_view%3Ddetail&welt=heren=het leek mj een mooi horloge, en zeker voor die prijs.

Nu is mijn vraag, heeft er iemand ervaring met dit horloge, enzo jazou hij/zij die willen weegeven.

Mijn tweede vraag is of er verglijkbare horloges, ongeveer in deze prijsklasse te koop zijn, van een bekender merk.

En mijn derde vraag is het slim om een horloge bij Neckerman te kopen, IVM. garantie, en kan ik een horloge eventueel bij een gewone juwelier laten repareren.

MvG, Peter Verhoeven

PS. sorry als ik vekeerd gepost heb, ik ben nieuw op dit forum.

Een bekender merk dan Citizen? Zet een paar willekeurige voorbijgangers op straat een pistool op het voorhoofd en vraag of ze snel drie horlogemerken noemen; gegarandeerd dat steeds Citizen een van de drie is. :wink:

Om de garantie hoef je je geen zorgen te maken. Als je 't horloge koopt, krijg je er garantiepapieren bij, dus nadien kun je - indien nodig - ermee naar elke gewenste Citizen-dealer.

Dank je voor je snelle reactie, is er ook iemand die mij iets meer uit kan leggen over wat ik allemaal kan met dit horloge. (ik ben niet heel erg bekend met horloges, de basis dingen weet ik, maar veder).

voor dat geld een leuk horloge enne citizen is een bekend merk en goed.

Horloge Citizen AV0031-59E Eco-Drive Calibre 2100 Watch
is dit niet iets voor jou???
staat op de verkoop topic van ons forum.

Allereerst, Citizen is gewoon een goed merk. Normaal gesproken zijn het horloges waar je jarenlang plezier van hebt. Eco drive is geweldig, nooit meer batterijen vervangen en ze lopen heel goed op tijd.
Ik heb er zelf twee en ben er heel tevreden over.

Wat betreft het door jou gekozen model het volgende. Ik vind de wijzerplaat van dit horloge erg druk en ik denk dat je binnen de kortste keren tureluurs van wordt. Zelf zou ik voor iets rustigers kiezen, tenzij je al die funkties je al die funkties wilt gebruiken.

Er zijn zat andere ook mooie horloges te koop in die prijsklasse. Ik heb laatst een paar voorbeelden gepost, hier is er een van.

Een Seiko op Ebay direkt te koop voor 159,00 Euro excl verzendkosten. In de veiling kan je deze nog goedkoper kopen.

Dit is maar een voorbeeld, er zijn er nog veel meer.

Maar om je vraag je beantwoorden, de Citizen is prima en kopen bij Neckermann is niets mis mee, je betaalt waarschijnlijk iets meer.

met groet

Ed

Hallo Peter,

In de advertentie staat al wat je er me kan doen: chronograaf, zeg maar een stopwatch/timer-functie, je kan twee alarmtijden instellen, datumaanduiding en de twee buitenste ringen vormen een rekenlineaal waar bij je afstanden (km, miles, nautical miles) en inhouden (liters, us gallons, imp gallons) kan omrekenen. Dit laatste is natuurlijk specifiek voor de luchtvaart (ook zeevaart?).
Verder is Citizen, net als Seiko trouwens, een heel goed Japans merk. Je zal het toch van het aflezen van de tijd moeten hebben, daar dragen de meeste mensen een horoge voor:) en of de wijzerplaat dan wat druk is, is toch erg persoonlijk. De een vind dat juist prachtig, de ander wil graag een sobere wijzerplaat.

Groeten, Tom Vreeken.

bedankt allemaal, ik begrijp nu het hoe en het wat van dit horloge, ik blijf nog dapper even door zoeken, en misschien ga ik wel voor deze (ik ga miss nog wel eens wat in de luchtvaart doen), en ik zal zeker gebruik maken van dit schitterende forum.

Allemaal bedankt,

Grtz

Peter Verhoeven

http://www.dezinvanluxe.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=8953

is dit um niet?

nee robbie dat is hem niet dat is jy0000-053 gr hans

Beste Peter,

de citizen al gekocht?
Kreeg net een mailing van Neckermann dat ze bij bestelling zaterdag a.s tussen 18.00 en 8.00 20% korting geven op horloges. Maakt dat de keus makkelijker?

Heb zelf ook wel belangstelling voor dit horloge. Zie deze link voor meer info.

Groeten,

Marco W

sorry voor mijn late reactie, ik heb dit horloge nog niet gekocht. ik ben nog steeds aan het nadenken. maar is dit horloge niet erg dik met zijn 11mm, gezien mijn pols zelf iets van 40 mm dik is. en wordt het ook niet wat groot, 45 mm op een pols van 60mm? ik weet het niet zeker, en misschien dat ik hem anders vanavond besteld.

is er intussen al iemand met ervaring over dit horloge??

GRTZ Peter Verhoeven

Peter,

ik ga dit horloge vanavond bestellen.
Mocht het niet bevallen dan kan ik het gewoon weer retour sturen zonder kosten!

Groeten,

Marco

Gewoon bestellen Peter van een Citizen krijg je echt geen spijt van ik ben met de mijne heel tevreden. Het zijn prachtige horloges veel techniek voor weinig geld.

Ik moet nog even met mijn ouders overleggen, maar ik denk dat ik hem ga bestellen. erg dik lijkt hij niet, zeker niet als ik let op de foto’s op http://www.primewatch.com/shop/shopdetail.html?brandcode=007000000062 deze site (staan best mooie foto’s van dit model op). of vinden andere mensen hem wel dik. ik hoor graag jullie mening.

als ik hem koop dan zal ik zeker even een review geven. :wink:

Hoi Peter,

11 mm is niet schrikbarend dik.
Ik heb net een horloge met een dikte van 11 mm gekocht voor mijn zoontje van 14.

kheb twee vraagjes,

1 zouden de mensen die dit horloge gekocht hebben een revieuw willen geven,en daarbij ook ff wat zeggen over de service van Neck, en wat er allemaal bij dit horloge zit.

2 weet er iemand een juwelier in Nederland waar dit horloge te koop is?

Hallo Peter,

Een review zit er niet in omdat ik het horloge niet heb, maar hier kan je een dealerlijst vinden:
http://www.citizenwatch.nl/, bij “Source of Supply”. Even bellen of ze dit klokje hebben. (Weet alleen het typenummer niet:().

Groeten, Tom Vreeken.

ik heb 'm in bestelling bij Neckermann. Zodra die er is zal ik een review schrijven.

Marco

Kan niet wachten…:wink: