Citizen BN0220-16E. Mooi? lelijk? guilty pleasure?

Tja. Mooi is wat anders.

Ik denk dat de helft van de bezel ondersteboven gemonteerd is en dat er eigenlijk kogellagertjes tussen moeten, maar inderdaad toch heeft t wel wat.

Hebben de gigantische (lugs?) ook nog iets van een functie? :joy:

Ja! Kun je hem met een gerust hart polijsten! Zonder dat je hem ā€œrondā€ polijst :grimacing:

1 like

Alsof je een wokpit om je pols hangt

10 likes

Volgens mij ook prima als flessenopener te gebruiken.

2 likes

Hilarisch!

Wat een draak van een horloge

Die Japanners zie ik wat het omgaan met dieren betreft tot alles in staat. :no_mouth:

Het is in ieder geval een bijzonder design, ik zou liever deze om m’n pols hebben dan een zoveelste Submariner-kloon. Dat gezegd hebbende, hij staat niet op de shortlist.

2 likes

Dus een reissue van een horloge dat oorspronkelijk 1300m water-resistants heeft, terugbrengen naar 200, maar wel de destijds functionele kastvorm behouden?..

kost waarschijnlijk ook nog een bak meer.

Bedankt maar ik zie liever iets origineels.

Edit; uiteraard voor sommige misschien hypocriet met mijn spb147j, smiths navigator en hamilton pilot engineer, echter imho zijn die getilt naar een hoger niveau qua materiaal, afwerking en specs. Deze citizen is juist achteruit gegaan.

Heeft wel iets. Echt een horloge voor af en toe.
Ik heb nog geen groen horloge…
Als ik ga diepzeeduiken neem ik een ander horloge mee.

4-koppig.

Wat een horkending! Toch stiekem wel gaaf. :sweat_smile:

1 like

Een nutteloze 1300meter ingeleverd, maar hƩ wel eco drive er voor terug.:sunglasses:
Het origineel was ruim 1300 euro ( huidige koers), dus dit is een ā€˜koopje’.

afbeelding

2 likes

Het is wel een conversation piece.

1 like

Laat mij ff weten als je die tegen komt. Schijnt toch een uitgemolken concept te zijn anno 2021šŸ¤”

1 like

Ze hadden er op z’n minst een dag/datum van kunnen maken met de kroon links, voor het echt juiste gevoel.
Maar het is wel een leuk ding en die 1300m versie is natuurlijk vervangen door de BN7020-09E en is een stukje moderner vormgegeven dan deze.

Nou, dit is niks…
Van die gedrongen wijzers wordt ik niet warm

Poeh wat afzichtelijk. De Fiat Multipla onder de horloges als je het mij vraagt.