Citizen CA7040-85L loopt te snel

Beste forumleden,

Onlangs ben ik begonnen met het verzamelen van een kleine collectie horloges sinds ik het horloge van mijn opa heb geërfd. Nu zag ik vandaag een Citizen CA7040-85L Eco Drive Chrono Sport gekocht voor een heel klein prijsje. Echter had ik iets te laat in de gaten dat het horloge een klein mankementje heeft… oepsie :laughing:. Het horloge is blijkbaar gevallen en loopt sindsdien iets te snel. Maar het uiterlijk is nog heel goed en er zit zelfs een ongebruikte stalen band bij. Heb ik door mijn impulsiviteit iets te enthousiast gehandeld? Of is dit horloge nog te redden?
Ik heb net een uurtje lang gegoogeld en ik zag van alles voorbij komen. Van magnetisme tot het hele uurwerk laten vervangen. Echter heb ik te weinig verstand hiervan om zelf een goede afweging te kunnen maken. Ik hoor graag van jullie en hieronder zal ik een aantal afbeeldingen posten. Ik vind het klokje op zichzelf ontzettend gaaf!!

Hoeveel minuten/seconden wijkt die af per dag?

Beste SJW, ik ben nu helaas bij mijn vriendin. Dus ik weet het niet precies, ik zal binnenkort het horloge eens een dagje laten lopen om de precieze afwijking te meten. Ik zal het resultaat laten weten zodra ik meer weet!

Het is een quartz-horloge.
Er kan het een en ander mis zijn.
Citizen staat volgens mij niet slecht bekend qua servicing. Zou je deze dus niet het beste naar Citizen kunnen sturen voor onderhoud en reparatie?

Ja, ik heb in het dorp thuis een kleine horlogemaker zitten waar ik normaal mijn horloges naartoe breng. Maar ik denk niet dat zij een Eco Drive horloge kunnen repareren. Ik had ook al gekeken naar het opsturen van het horloge naar de service afdeling van Citizen, echter kunnen ze pas beoordelen hoeveel de kosten zijn als ik het horloge naar hen opstuur. Nu vind ik het een leuk horloge, alleen vraag ik mij af of het überhaupt zin heeft om het horloge op te sturen als de kosten wellicht 100/150 euro zijn. Dan kan ik er misschien een hobbyist mee blij maken?