Citizen CB5925 82X

Ik ben 65 en na een aantal jaren fitbits enzo ben ik toe aan een horloge dat de tijd aangeeft en ook 's nachts zonder bril “afleesbaar” is. (zonder knopje in te hoeven drukken of met mń pols te schudden, je weet wel) Onderhoudsarm/vrij.

Ik kwam op dit horloge dat ik nog moet gaan passen, want alles is niet wat het lijkt. Voor alledaags gebruik, representatief hoeft het niet te zijn en ook geen erfstuk. Wij reizen veel door Europa en ik heb geen zin om daar met “onderhoud” geconfronteerd te worden. Gewoon aan en 20 jaar mee.
Wat denken jullie?

12 likes

Goede keuze…:+1:

:+1:

Citizen, radio controlled. Helemaal goed.
Nergens druk om maken en lekker door Europa reizen.

Passen is altijd goed …
Maar dit horloge lijkt mij ook zorgeloos. En afleesbaar.

Die is gewoon top :+1:t2:

Goede keuze! Betrouwbaar merk en voldoet aan alle eisen

Dit is wel een GADA hoor, kan eigenlijk niet verkeerd met zo’n Citizen. Afleesbaarheid lijkt me top en qua instellen hoef je je niet echt druk te maken.

Go for it!

Als de kleur en design je aanspreekt,”doen”,mss de diameter effe nagaan voor je pols,heb zelf de promaster land en de lume is echt buitengewoon goed ( heb ook seiko’s die als lume top referentie dikwijls gelden).

Die horloges zijn bomb proof. Ik heb twee promaster sky horloges gehad, en ze doen wat er op de doos staat… Lume is uitstekend, al kun je je afvragen of het de hele nacht door zo helder blijft, uurwerken zijn prima, alleen de maat kan een dingetje zijn. Ik ben voor wat kleinere horloges.

Een tweede punt: Blacked out horloges met DLC of PVD coating zijn eigenlijk mijn ding niet, dus ik zou een alternatief opsnorren wat gewoon blank staal is. Deels omdat ik het tijdlozer vind, deels ook omdat ik een rouwdouwer ben en geen zin heb om door de PVD laag heen te krassen om dan alsnog staal-kleurige krassen te zien.

Bovendien gaat zoiets :point_up: net zo afleesbaar zijn, en net zo lang mee. Natuurlijk moet je zomer of wintertijd stellen bij dit horloge, maar minder toeters en bellen is wel meer afleesbaar. Super titaan, dus licht en temperatuurneutraal, en onder de 200 pietermannen, de keuze is reuze.

Mooi horloge.
Citizen kan dit goed.
Toch zou ik deze laten voorbijgaan!
Geen titanium. 180 gr is teveel.
Ik heb een PMD56, die is fantastisch.
Succes met de zoektocht !

ik snap je maar dit is toch n slagje minder IMHO. een krasje hier en daar doet me niet veel want geen erfstuk of doorgeefstuk. En het “drukke” display is wel mijn ding

ik zoek dat op, maar zwart is wel mijn ding

1 like

Dit horloge is er overigens ook in titanium met blauwe wijzerplaat

CB5930-82L

2 likes

Dan is Eco Drive RC altijd een goede keuze :+1: