Dit zou ik wel op mijn wetsuit dragen. Verder is hij mij te groot, maar alle duikspots zijn natuurlijk wel gaaf.
Mooie sunburst. Icm het wit heeft dit horloge al helemaal de look & feel van een fraaie zee. Serieus horloge en toch geinig.
Dit zou ik wel op mijn wetsuit dragen. Verder is hij mij te groot, maar alle duikspots zijn natuurlijk wel gaaf.
Mooie sunburst. Icm het wit heeft dit horloge al helemaal de look & feel van een fraaie zee. Serieus horloge en toch geinig.
Wil je het echt weten? Klik alleen als je het echt wilt weten.
Eco drive is onverwoestbaar. Dat wel. Maar verder? Los van het feit dat de wijzerplaat, eh, een klein beetje druk gevonden zou kunnen worden… en dat de kast met Duratect DLC zwart is gemaakt… Hij is 46mm breed en 16mm dik. Het is een hockeypuck. Een heel erg drukke hockeypuck. Ik ben geen fan.
Ik heb 18,5cm polsen en draag niks meer boven de 39mm. ![]()
Ik ken mooiere Citizens die kunnen dienen voor
Wel een mooie knaller.
Kan je niet verkeerd mee gaan!!
Allemaal erg veel en vol.
Dank voor jullie input! Zeer gewaardeerd
Dus, als anderen jouw smaak niet delen hoef je horloge niet meer?
Gewoon binnenharken wat JIJ mooi vindt!
Als je rekening gaat houden met wat anderen vinden komt het nooit goed.
Waar leid je dat uit af? Simpelweg vanuit de vraag wat jullie er van vinden?
Nee hoor! Ik was vooral benieuwd naar het gemak van de automatische time setting. Dit is het enige duikhorloge dat dat heeft
Die time setting gaat als een fluitje van een cent,zeer eenvoudig en accuraat,zelf heb ik een promaster land en dit is veruit mijn nauwkeurigste horloge.
Top! Dit is erg fijn om te weten!
Nu heb ik twee van die grote bonkige Citizen Promaster Sky horloges gehad, en die stonden gewoon altijd op tijd. Ik moet wel zeggen dat na een jaar of tien de wijzers niet helemaal in de pas stonden, en dat ook een re-set voor een van die twee niet helemaal strak alles op twaalf kreeg, maar kniesoor die daar op let.
Evengoed, als ik dan kijk naar de moeite die het me kost (geen) om dit soort horloges op tijd te zetten:
Dit zijn allebei high accuracy quartz uurwerken die een onafhankelijk verstelbare uurwijzer hebben. Dat betekent dat ze dienst doen als poor man’s GMT, en dat je de uurwijzer simpelweg naar de juiste tijd rolt wanneer je tijdzone wisselt, schrikkeljaar hebt, of zomertijd/wintertijd wisselt.
Deze heeft dan weer een perpetual calendar:
Daar staat de datum altijd goed, en rol je de uurwijzer alleen maar met zomertijd of tijdszone voor of achter uit.
Ik heb een sterke voorkeur voor dat soort uurwerken omdat ik het cool vind dat een autonome quartz 5 a 10 seconden per jaar mag afwijken. Zo’n radio-controlled quartz mag 15 seconden per maand afwijken, en heeft dus eigenlijk die synchronisatie nodig. Alle drie ook nog 100m waterdicht en met saffier, dus net zo robuust als de duiker die je noemt.
Helaas is de Credor nog de enige in bezit, een mens kan niet alles houden.
Denk aan Citizen A660, A060, 0100 uurwerken, en aan de 9F85 en 86 van Grand Seiko, alsmede de 8J8x uurwerken van Credor.
Als je dus kijkt naar drift, afwijking en toleranties is dat dus niet zo nauwkeurig, maar dankzij hulp van buitenaf staat ie altijd goed.
Dus @sanderg80, ik blijf ze verschrikkelijk vinden, want veel te groot en druk, maar het blijft het gewoon 20 jaar doen, wat je er ook tegenaan gooit.
Ik zeg 20 omdat dat de langste periode is dat ik er eentje had. ![]()
Kijk! Hier kan ik wat mee! Heel erg bedankt voor je input!
Wel,in dat geval is mijn nauwkeurigste horloge,mijn certina ds action chronometer met een afwijking van ±10sec per jaar!
Niet gek! Mijn speedy heeft een adwijking van ongeveer 6 seconden (in de plus) per dag…
Kijk! Autonome HAQ. Ik neem aan met dezelfde uurwerken die Longines gebruikt voor de VHP en zo. Tof!
Citizen 0100 is echt waanzinnig, met 1 sec +/- per jaar. Maar dan moet je het horloge wel dragen. Ik heb het idee dat GS minder beloofd, maar over-presteert, terwijl Citizen de bleeding edge van de spec publiceert.
Citizen en Seiko doen heel erg goeie HAQ, Longines, Breitling, en Junghans grappig genoeg ook.
ETA F06.412 is een in Zwitserland gemaakt, zeer nauwkeurig kwarts (HAQ) uurwerk met geavanceerde technologie die is ontworpen voor duurzaamheid en precisie.
Het behoort tot ETA’s Trendline-familie, bekend om zijn “Precidrive” thermocompensatie, die een nauwkeurigheid van ongeveer +/- 10 seconden per jaar bereikt.