Citizen Cosmotron

Goedenavond allen,

Ik heb een speciaal beestje gekocht via dit forum.
Heb zeker een horloge koorts, met name als horloges mooie movements hebben tuningfork , mechanische, Quartz en al het overige.

Deze hoort bij al het overige en kan er weinig info over vinden. Prachtige semi mechanische horloges met een 7308A movement.

Weten of hebben jullie soortgelijke horloges, deel ze, wellicht ook een vervolg horloge waar ik de jacht op kan openen.

18 likes

Ik heb deze in het blauw gehad, viel me toen op hoe fantastisch mooi ze zijn gemaakt, echt kwaliteit. Veel plezier ervan!

Ik heb er nog een (gedemonteerd) liggen, niet lopend. Kortgeleden een donor uit Japan kunnen scoren, dus komt ooit een keer aan de beurt.

1 like

Leuk om te zien dat dit bijzondere beestje nog steeds binnen het forum is!
Deze is mij ook voorbij gekomen en heb destijds een paar dingetjes opgezocht:

Het binnenwerk is ook echt heel fascinerend om te zien; wel een balans maar geen raderwerk om het aan te drijven. Net als een Accutron is dit een leuk hoofdstuk in de horloge geschiedenis.

VID-20201113-154652-340

Geniet er van!

Ps.
Mocht je nog andere interessante uurwerken zoeken dan is de gelinkte site en leuke plek om te kijken.
https://www.crazywatches.pl/electric

1 like

Dankjewel voor je toelichting!

Zeker een prachtig stuk, ook in de geschiedenis, voor de quartzcrisis.

Ga zeker even verder kijken op de site die je deelt, wellicht dat er nog iets leuks op staat om toe te voegen aan mijn zoektocht.

1 like

Cool :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

Bij deze mijn mint (was NOS) cosmotron.
Met pricetag, box en coverbox.

7 likes

Ik heb er ook een.

En ook nog een Citizen Tuning Fork.

5 likes