Citizen Crystal Seven gekocht, goeie deal?

Mooi brokje antiek. Niet alle modellen hebben een venster rand rond de dag. Dag zit wel erg hoog ja. Meestal alleen quickset voor datum en de dag is gewoon de tijd heen en weer draaien tussen 21:00 en 0:30 of zo.

2 likes

De overige ‘minpunten’ wist ik en konden heus wel verholpen worden dacht ik. Een flink onderhoud en een goeie poetsbeurt doen vaak al veel.

Dat ontbrekend omlijstingetje brandt nu behoorlijk in m’n ogen. Dat wordt minder vlot te vervangen vrees ik.

2 likes

Zouden ze horloges hebben afgeleverd met wél een venster rond de datum, maar níét rond de weekdag?

Begrijp me niet verkeerd, jij hebt de ervaring, ik niet, dus als jij mijn vraag met “ja” beantwoordt, dan neem ik het zonder meer van je aan. :slight_smile:

Ach, maar het kan geen kwaad dat het ontbreekt. Het kan een leuke zoektocht worden terwijl je het horloge zonder problemen draagt intussen. :sunglasses:

1 like

Ik voeg er best aan toe dat m’n OCD nu enkel het ontbrekend element ziet.

2 likes

Dat is zuur ja…vaak meegemaakt…dit klote gevoel…maar ja…tis niet anders.

Deze is van 1966:


3 likes

De afwerking van de tekst op de rotor is enorm grof (o.a. aanzet van de frees goed te zien). Is dat de normale kwaliteit van een Citizen uit die tijd?

1 like

Cool! Die omlijsting maakt 'm wel af zeg :grin:!
Mag ik zo benieuwd zijn wat volgens jou de actuele waarde is van het klokje dat ik heb aangeschaft, in de staat waarin ie zich bevindt?

1 like

Oké, het zijn er niet veel (ik heb eens op één geboden van een Japanse verkoper die er gelijk een catalogus plaatje bij had, natuurlijk niet bewaard :frowning: )
Ik hoopte dat dit er ook één zou zijn ten behoeve van @Naut :slight_smile:

2 likes

Ja das moeilijk…ik had er niet meer dan €100 voor gegeven als ik die paar dingen die niet kloppen had gezien, ,maar helemaal oke had ik over de €150 zelf geggaan…

2 likes

350

Los daarvan lees ik goed dat jij hier behoorlijk in thuis bent, als ik mag assumeren.
Wat was een correcte prijs voor dit klokje geweest?

1 like

Ik denk dat @Slin wel aardig goed zit. Anders ff vinkje bij “afgelopen veilingen” zetten als je op eBay zoekt.

3 likes

Ik heb er kosten en shipment incluis 125 euro voor betaald. Zit daar dus wel ergens tussen. Kan ik nu enkel hopen dat deze dit ene model is waar @MartijnV over spreekt :joy:.

2 likes

Mja, ik zit nog ff te zoeken maar ik vrees het ergste :disappointed_relieved:

1 like

Ja ik hoop het voor je…maar ik heb ze niet vaak gezien…zal wat speurwerk gaan kosten…mij valt nog iets op trouwens…de naam Citizen is erop gedrukt bij jou en bij mij schuin in opgelegde letters…en ze schelen maar één jaar. Kan ook misschien een europees model zijn ofzo…

2 likes

Ik ga er maar niet van uitgaan, bespaart me de hoop :joy:.

1 like

Op de baai staat een deksel te koop. Tientje.

Ik zie enorm veel varianten op een aantal jaar verschil, gedrukte/opgelegde kroon in de dial etc.

Maar dat p*kke omlijstingetje, gadver :roll_eyes:

1 like

Ja ik zat nog te kijken op Sweephand’s zijn blog maar …neh…klote :persevere:

1 like

Rookie mistakes, “education cost” zullen we het maar noemen :slight_smile:.

1 like

Hij kan beter de datumlijst ook verwijderen…

1 like