Citizen Crystal Seven gekocht, goeie deal?

Yes!

Mijn eerste vintage klokje net gewonnen op catawiki.
Snuffel er al enige tijd rond maar vaak gaan de zaken veel te duur in veiling, vind ik.

Toch maar even deze Citizen opgeboden.

Nu vraag ik me af wat dit klokje eigenlijk echt van waarde heeft. Het wordt een dressertje om te houden, maar vraag me toch af of ik enigzins een goeie deal heb gedaan.

Ik hoor het graag van de kenners! Eender hoe ben ik er heel blij mee, al was’t maar de thrill van een eerste gewonnen veiling en 't erg mooi souvenir :sunglasses:!

Dank bij voorbaat uiteraard!

9 likes

Ik vind het het een mooi horloge. Ik kan er verder niets inhoudelijks over zeggen. Catawiki wordt hier over het algemeen niet gezien als het meest betrouwbare platform voor kopers. @Aqualand is goed thuis in de Citizens, ik roep hem even op. :slight_smile: Al weet ik niet of deze misschien wat te oud is voor hem.

Misschien is het handig om in de titel te zetten om welk horloge het gaat, zodat passanten in de lijst met topics die toevallig van deze horloges verstand hebben weten dat ze hier moeten wezen. Als je dat wilt, kan ik het voor je toevoegen aan de titel.

Edit: Ah, iemand had dezelfde gedachte. :stuck_out_tongue:

1 like

Vind 'm ook erg leuk. Komt vrij snel een bruin/cognac bandje op bij ontvangst denk ik.

Bedankt voor je tip trouwens, titel aangepast!

1 like

Ziet er wel een beetje afgeragd uit… de fluted bezel weggesleten. Er zit ook een vlek op de wijzerplaat, hopelijk komt dat niet door vocht.

De echte kenners zullen het vooral de binnenkant willen zien om het geheel goed te kunnen beoordelen.

Leuke lay-out van de wijzerplaat wel met de crosshair en dag in het midden.

2 likes

Haha, wow, doe je dat zelf? Ik dacht dat je daar langer lid voor moest zijn. :open_mouth: :joy:

Trouwens, nog een tip in het algemeen: als je twijfelt over een horloge, kun je beter vooraf advies inwinnen hier. Dat bespaart je een eventuele miskoop of te dure koop. :slight_smile:

1 like

Weggesleten lijkt me een groot woord, maar het diertje heeft inderdaad wel wat polstijd gehad!

Hoop overigens ook dat het geen vocht is

Wat meer foto’s:

2 likes

Zo te zien een mooie aanwinst :+1:
Het horloge loopt, maar dat wil nog niet betekenen, dat de dagaanduiding en datumaanduiding correct verspringen.
Dat kan je zelf alvast controleren, succes :four_leaf_clover:

2 likes

Vanavond wordt wat vroeg, ik heb 'm nog geen uurtje terug gewonnen :stuck_out_tongue_winking_eye:! Sowieso gaat ie wel een servicebeurtje ondergaan, hopelijk werkt alles naar behoren nadien. Fingers crossed!

2 likes

Ik ben geen Citizen kenner, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat de dagaanduiding origineel zo slecht gecentreerd heeft gezeten in dat venster. Verder lijken de meeste Crystal Sevens een opgelegde rand rond dat venster te hebben wat bij deze ontbreekt. :thinking:

4 likes

Oh, wellicht ten overvloede, maar voor de zekerheid toch even: mocht er een snelverzet voor de weekdag en/of datum op het horloge zitten, gebruik dat dan niet tussen 21:00 en 03:00. Dan loop je het risico het mechanisme te beschadigen omdat het gewone dag- en datumverzet in werking is. Beter is het om het horloge op een veilige tijd als zes uur 's ochtends te zetten, dan de datum in te stellen, en dan het horloge op tijd te zetten.

Lijkt mij verstandig, mijn lekenoog vindt het uurwerk er een beetje viezig uitzien. Maar hee, dat is wel echt een lekenoog. :wink: Heb je al een idee waar je het horloge in onderhoud zult brengen? Ik raad je van harte deze plattegrond aan.

2 likes

Ik zag het en heb het inmiddels gecorrigeerd :wink:

Heb je ook een foto vd caseback?

“De datumset werkt”
De dagaanduiding niet, denk ik er dan bij. Hoop dat ik het mis heb.
Leuk model.

3 likes

Zeker, deze zou 't moeten zijn :slight_smile:

1 like

December 1967… De goeie caseback i.i.g met die print :ok_hand::grinning:

2 likes

Rookie mistake. Was me niet opgevallen.

Wat opknappen vind ik geen probleem, drukte ook wat de prijs, dacht ik.

Was me opgevallen, hoop dat een service dit verhelpt.

2 likes

Oei, in de context “dubbel venster voor dag en datum, de datumset werkt” wekt dat niet heel veel vertrouwen. :grimacing: Maar als het horloge toch gelijk voor onderhoud weg wordt gebracht, komt dat, eventueel met wat extra onderdelen, vast wel goed. :sunglasses:

edit: Haha, mooie mentaliteit van een scherpe lezer:

1 like

Wat heb je betaald? Of heb ik dit gemist :thinking:

1 like

Dat hield ik (bewust) nog even achterwege :grin:!

1 like

Oh :joy:

Maar inderdaad het dag venster mist…van die dingen die ik ook vaak over het hoofd heb gezien :confounded: … of een bezel die zwart moest zijn :grin: