Het is onderhand wekelijkse koek hier in huize Pim. Ik ga naar de lokale kringloop, kijk wat rond bij de horloges en vind daar een leuke nieuwe aanwinst.
Dat brengt me bij de meest recente aankoop, een Citizen Crystron (of dat denk ik althans, afgaande van het embleempje op de wijzerplaat en wat fotos op Google).
Bijgevoegd is ook een foto van de caseback waar een aantal dingen op staan. Kan iemand me helpen navigeren naar welke periode dit horloge afkomstig van is en wat het verhaal achter de serie is?
Leuke! Je kunt dat zelf door de Citizen (serie & referentie & uurwerk) nummers online via een decoder te laten ontcijferen. Soms krijg je twee of drie jaartallen, maar dat geeft vaak wel houvast.
Het logo is CQ. Als er geen Crystron onder staat is het dus gewoon Citizen Quartz. Niets mis met Citizen Quartz. Als er een coil kaduuk is zal het lastiger zijn om hem aan de praat te krijgen, maar misschien kom je zelf een heel end met een verse batterij. Desnoods even laten doen. Kan zijn dat ze een batterij moeten bestellen.
Lijkt het je waarschijnlijk dat ze voor dit model nog een passende batterij hebben? Ik durf niet te zeggen of het horloge in goede staat is, ik heb 'm enkel met wat alcohol even schoongemaakt.
Ik heb op de een of andere manier de caseback eraf gekregen. Nu alleen nog de kroon stam en kroon eruit krijgen zodat ik het uurwerk eruit kan halen en kan schoonmaken.
Iemand die enig idee heeft waar de kroon stam reelaser zit?