Citizen Crystron

Hallo,

Ik heb een vraag over het Citzen Crystron horloge. Mijn vader heeft er … 20/30 jaar terug een gekregen van zijn ouders en is er altijd zuinig op geweest, maar toen zijn werk horloge de geest gaf toch maar even het ‘mooie’ horloge aangedaan. Je zult het altijd zien, ben je er zuinig op, en denk je dat er niets stuk gaat, dan gaat het juist stuk, het glas barstte.

Om een lang verhaal kort te maken(sorry): Hij is naar de plaatselijke juwelier geweest, welke hem vertelde dat het glas niet gemaakt kon worden, aangezien het een aparte vorm is. Horloge ligt nu… 10/12 jaar in de kast, zonder glas, lege batterij.

Mijn, vraag: is het horloge nog te repareren/ restaureren? Of kan ik beter een vervangende voor hem aanschaffen omdat het horloge (wat ik niet hoop) geen fluit waard is. Het probleem is namelijk het glas dat deels rond/ vierkant is. Apart modelletje.

Hieronder foto’s van het desbetreffende horloge:

Alvast bedankt, als iemand iets weet over een prijs opgaaf, of een bepaalde juwelier, of een andere tip, dan hoor ik hem heel graag!

Met vriendelijke groet,

Boudewijn

http://www.horlogeglas.nl/

deze mensen kunnen je zeker helpen aan welk glas in welke vorm dan ook.

Sorry elke goede horlogemaker kan elk glas leveren!
En ter uwe info. een Juwelier verkoopt juwelen en
99% van deze heren heeft geen verstand van
het horlogemakers vak.
Dus u was in de verkeerde winkel?
Groet
Ps. allen als u sentimenteel bent moet
U het laten repareren,
anders loont het de kosten niet!
Groet

Hartelijk dank voor uw reacties, ik moet bekennen dat het waarschijnlijk idd een juwelier is geweest waar het horloge naartoe is gebracht. Ik ben toch een benjamin in de horlogewereld dus een foutje is snel gemaakt.
Het horloge is dus geen stuiver waard, wat ik vreemd vind, aangezien er bijna nergens zo’n horloge wordt aangeboden, is dat vaker dat horloges niet veel worden aangeboden én niets waard zijn? Want in welke prijsklasse moet ik het nu dan zoeken? Voor een cryptron in goede staat?
Want aan dit exemplaar moet de plaat wat worden opgepoetst, ivm wat stof, een nieuw mineraal glas, nieuwe batterij, en verder wat poetswerk, ook intern. (alsof het niets is) Wat zijn hiervoor dan geraamde kosten? Het model plaat, of in iedergeval het glas, is apart.

Nogmaals dank!

Boudewijn