Ja, ik ben erachter gekomen, je zou even naar de video moeten kijken dan zie je het.
Ik ben in vele dingen geïnteresseerd, maar nu is vintage horloges mijn nieuwe hobby en is het ook wel logisch dat ik wat interesse heb in deze mooie Citizen met 31 jewels, wat voor mij erg veel lijkt, en ik nog geen voorstelling had waar die dan allemaal zitten, vandaar mijn interesse en was ik even op zoek gegaan of ik er iets over kon lezen. En dat heb ik gevonden, ik moet nog wel de artikelen lezen, maar via de video werd ik ook al wat wijzer.
Het was in die tijd echt een wedstrijdje om het dunste kaliber te maken, een soort estafette tussen seiko en Citizen.
Dit horloge is er ook nog met een nog cleanere wijzerplaat:
Ik ben zo technisch onderlegd als een banaan dus ik kan niet veel anders dan gefascineerd kijken zonder context haha, ik hoopte dat jij daarbij zou kunnen helpen!
Prachtig
Ik heb er ook nog niet zoveel verstand van, maar zoals ik het heb gelezen wordt het aantal juwels verhoogd doordat alle raderen zijn afgedekt, met uitzondering van het vierde rad.
Aan de wijzerplaatzijde van het uurwerk zijn de rad juwels ook afgedekt en er zit ook een juwel in de hoofdplaat voor het onderste uiteinde van de as van de veerton.
Het weghalen van diepe krassen zou wel kunnen dmv opvullen slijpen en polijsten.
Zelf heb ik wel eens een horloge laten polijsten tot mijn tevredenheid.
Bedankt voor de tip!
Een kennis van me is tandtechnicus en heeft ook een laser welder tot zijn beschikking. Zal hem eens vragen of hij wat kan betekenen.
Zo heeft hij volgens mij ook zijn eigen horloges opgeknapt.
Heb je dat bij deze partij gedaan en wat kostte het?
Ik hen een king seiko chronometer KS 45 laten polijsten.
In dit geval was laser welding niet nodig
Het beste is om een offerte te vragen en enkele foto’s bij te voegen.
Het kan ook in combinatie met een servicebeurt.
Op deze site staan ook voorbeelden van gerestaureerde horloges, ik was er zeer tevreden over.
Leuk draadje om te lezen en vooral ook de foto’s en de extra info over de Diamond Flake.
Ik heb een Super Ace onderweg die best veel op deze Diamond Flake lijkt. Zijn ook beide uit de jaren 60. Kan niet wachten tot het horloge binnen is maar zal nog wel een week of 4 duren, daarna gelijk even vergelijken de de Daimond Flake!
Ik ben wel benieuwd naar de super ace🙂
We houden contact!!
Zodra de Super Ace binnen is laat ik het hier weten
Uit Japan of via E bay👍
Vanuit Japan dus duurt nog wel een week of 3 denk ik.
De Super Ace werd vandaag afgeleverd.
Vond het erg snel geregeld, douane was zo klaar.
De Super Ace lijkt wel erg veel op de Diamond Flake.
De Super Ace is 80micron verguld met 14k goud en dat is best veel aangezien de meeste merken maar 10 of hooguit 20micron vergulden.
Nog even ander bandje erom ander hou ik geen haar over op mijn linker pols!
De Diamond Flake en de Super Ace zijn zeer mooie modellen!
Een heel mooie Citizen Super Ace.
Je komt ze niet zo vaak tegen en dit is ook nog een mooie, zelfs de achterzijde.
Veel plezier van deze mooie Citizen.
Een ander bandje doet veel aan het uiterlijk van het horloge, ik ben benieuwd hoe het er uit gaat zien,
Groet MJD
Oh wauw, wat een mooie staat voor een vintage.
Alle gravures perfect leesbaar
Gefeliciteerd!